قدس و مسجدالاقصی شاهد یکی از بزرگترین فجایع تاریخ بشر است
کد خبر: 4176121
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
رئیس سازمان دیانت ترکیه:

قدس و مسجدالاقصی شاهد یکی از بزرگترین فجایع تاریخ بشر است

علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه، روز گذشته، سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، قدس و مسجدالاقصی را صحنه یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ بشریت توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با توفیق بن فوزان الربیعه وزیر حج و عمره عربستان در آنکارا پایتخت ترکیه، تأکید کرد: قدس و مسجدالاقصی به صحنه یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ بشریت تبدیل شده است.

ارباش افزود: با نگرانی و اندوه فراوان آنچه را که در حال حاضر در فلسطین اتفاق می‌افتد، با توجه به ادامه حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه از 7 اکتبر دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مقدسات اسلام به ویژه مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان و قدس که مدت‌ها شهر صلح بوده، مورد حملات خائنانه قرار می‌گیرد.

رئیس امور مذهبی ترکیه تأکید کرد: تنها راه برقراری صلح و ثبات در منطقه، خروج «اشغالگران» از سرزمین فلسطین و دستیابی مردم فلسطین به آزادی کامل خویش است.

وی افزود: ما نیز به نوبه خود و مانند همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم و از مبارزات برای حصول آزادی مسجدالاقصی حمایت می‌کنیم.

ارباش تأکید کرد: جهان اسلام برای ایجاد صلح و ثبات در تمام سرزمین‌های اسلامی به ویژه فلسطین وظایف بزرگی را برعهده دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای دوازدهمین روز به هدف قرار دادن نوار غزه با حملات هوایی شدید ادامه می‌دهد حملاتی که بخش‌های زیادی از نوار غزه را ویران کرده و هزاران شهید و مجروح در میان غیرنظامیان فلسطینی برجای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha