معلولین و روشندلان جامعه نیاز به ترحم ندارند
کد خبر: 4176253
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

معلولین و روشندلان جامعه نیاز به ترحم ندارند

رئیس اداره بهزیست استان همدان گفت: معلولین و روشندلان جامعه نیاز به ترحم ندارند بله نیاز به توجه دارند و ما باید این نگاه در جامعه را تغییر دهیم و به این افراد بها داده شود که اینها می‌توانند در جامعه خیلی موفق عمل کنند و به جمهوری اسلامی خدمت کنند و کمک حال مسئولین باشند.

منوچهر نوروزی، رئیس اداره بهزیستی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، منوچهر نوروزی، رئیس اداره بهزیستی استان همدان، امروز ۲۶ مهرماه در ویژه برنامه «بر بال امید» که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در کانون مهدیه استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله روزی در تقویم به اسم روز عصای سفید نامگذاری شده‌است و بهانه‌ای است که دور هم جمع شویم و از تجربیات جامعه روشندلان که بسیار موفق هستند استفاده کنیم.

وی افزود: گاهی گفته می‌شود معلولیت محدودیت نیست، اما به اعتقاد من معلولیت محدودیت است و نمی‌شود انکار کرد کسی که این توانایی را ندارد مانند بقیه افراد تردد داشته باشد، بلکه در جامعه در واقع محدودیت‌هایی دارد، اما روشندلان این محدودیت را با همت و تلاش کنار گذاشتند و با داشته‌ها و توانمندی‌های خود در جامعه حضور پیدا می‌کنند.

نوروزی با تأکید بر اینکه افراد موفقی در مجموعه نابینایان و معلولین وجود دارد، تصریح کرد: بارها شاهد افتخار آفرینی‌های این افراد در بخش‌های مختلف از جمله جامعه ورزشی هستیم بنابراین این افراد نباید هیچگونه نا امیدی در خود راه دهند؛ هیچ انسانی محکوم به نامیدی و گوشه نشینی نیست همه روشندلان حق دارند از این جامعه استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیست استان ادامه داد: همه معلولین و روشندلان حق مطالبه گری بحق و درست را از تمامی ارگان‌ها و نهادها دارند تا امکانات مورد نیاز معلولین همچون تحصیل، درمان و مسائل معیشتی برای آنها فراهم باشد و بر اساس قانون حمایت از معلولین یک تکلیف است برای همه کسانی که در این جامعه خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: اولین گامی که به انسان کمک می‌کند، همت و امیدی است که افراد در خود دارند با توجه به اینکه انسان خود را از همه بیشتر دوست دارد باید با همت خود، به خودش کمک کند و بعد از دیگران انتظار کمک داشته باشد و نمونه بارز آن موفقیت خیلی از این افراد در جامعه است.

نوروزی در پایان تصریح کرد: تقاضا داریم از همه مسئولین و مردم که معلولین و روشندلان جامعه نیاز به ترحم ندارند بله نیاز به توجه دارند و ما باید این نگاه در جامعه را تغییر دهیم و به این افراد بها داده شود که اینها می‌توانند در جامعه خیلی موفق عمل کنند و به جمهوری اسلامی خدمت کنند و کمک حال مسئولین باشند.

انتهای پیام
captcha