غزه از اولویت‌های تولید فیلم کوتاه است + صوت
کد خبر: 4176819
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
آذرپندار در گفت‌وگو با ایکنا:

غزه از اولویت‌های تولید فیلم کوتاه است + صوت

دبیر جشنواره فیلم کوتاه گفت: در انجمن سینمای جوان 16 اولویت ویژه وجود دارد که غزه در میان پنج اولویت اول قرار گرفته است.

مهدی آذرپندار، دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه موضوع فلسطین اولویت ویژه تولیدات انجمن است، بیان کرد: بحث‌هایی با محوریت مقاومت مردم فلسطین و لبنان همیشه در آیین‌نامه انجمن سینمای جوانان ایران از اولویت‌ها بوده است. البته اولویت‌های انجمن 16 محور دارد که موضوع غزه و لبنان جز پنج موضوع نخست آن است. در این راستا اعلام کرده‌ایم هر دفتری از انجمن در سراسر ایران، فیلمی با محوریت مقاومت بسازد بودجه‌اش را از تهران دریافت خواهد کرد. به‌هرحال فکر می‌کنم اتفاقاتی این‌چنینی سبب خواهد شد در امر تولید ما به اتفاقات خوبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، بخشی مجزا با عنوان «شاخه زیتون» در جشنواره وجود دارد که آثارش با محوریت فلسطین در سالن جنبی به نمایش درمی‌آید. این اتفاق با توجه به محدودیت زمانی که در اختیارمان بود رقم خورده است. در این باکس دو فیلم خارجی و چهار فیلم داخلی به نمایش درمی‌آید.

آذر‌پندار پیرامون کارکرد داخلی و خارجی فیلم‌هایی با محوریت غزه گفت: پرواضح است یکی از راهکارهای ویژه رساندن پیام مردم فلسطین، فیلم کوتاه است که هم می‌تواند کارکرد داخلی داشته باشد هم اینکه در بخش بین‌الملل روشنگری داشته باشد. اخیراً انجمن سینمای جوان، فیلمی با همین محوریت تولید کرد که بارها از رسانه ملی پخش شد. این کار که «شورشی» نام دارد تولید فیلم‌سازان مشهدی است.

کد

وی ادامه داد: «شورشی» در بخش «شاخه زیتون» جشنواره هم حضور دارد البته مرسوم نیست فیلمی که پیشتر به نمایش درآمده در جشنواره حضورداشته باشد اما با توجه به عمقی که این فیلم در بیان مظلومیت مردم غزه دارد لازم دیدیم فیلم در جشنواره حضورداشته باشد. این اثر توانسته تا حدودی ظلم هفتادساله ملت فلسطین را به تصویر کشد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه در پایان بیان کرد: اصرار ما در انجمن این است که همیشه کار خوب تولید شود. این اتفاق نیز همیشه وجود داشته است چون طراز کار انجمن به دلیل جایگاهی که دارد کمک می‌کند تا تولیدات مد نظرش حتماً از کیفیت خوبی بهره ببرد.

انتهای پیام
captcha