آماده همکاری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان خارجی هستیم
کد خبر: 4177015
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل:

آماده همکاری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان خارجی هستیم

حسام رسولی در دیدار با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: یکی از فعالیت‌های راهبردی در دانشگاه محقق اردبیلی جذب دانشجویان خارجی است و با توجه به نقش سازنده و تاثیر مثبت دانشجویان خارجی در تعامل فرهنگی، آماده همکاری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان خارجی هستیم.

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل با رئیس دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۹ مهرماه، در نشست هم اندیشی با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، با اعلام این مطلب گفت: جهاددانشگاهی اردبیل در صدد بسط و ارتقاء همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه محقق اردبیلی در راستای رشد و پیشرفت دانش بینان استان هست.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: یکی از فعالیت‌های راهبردی در دانشگاه محقق اردبیلی جذب دانشجویان خارجی است و با توجه به نقش سازنده و تاثیر مثبت دانشجویان خارجی در تعامل فرهنگی، آماده همکاری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان خارجی هستیم.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان می‌توانند در گسترش تعاملات فرهنگی و صلح و دوستی بین کشور‌ها نقش بسزایی داشته باشند و همچنین رونق اقتصادی، کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان تاثیر قابل توجهی دارند و جهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی همکاری‌های موثری داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های پژوهشی، درمانی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی در راستای سیاست‌های کلان استان، این نهاد با عنایت بر نیازسنجی‌های انجام شده برای رفع موانع و مشکلات و خلاء‌های استان، فعالیت در حوزه‌های صنایع خلاق و فرهنگی، درمان و سلامت، صنایع تبدیلی و روستایی و همچنین توانمندسازی و ارتقا بهره‌وری شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی را جزو اولویت‌ها و ماموریت اصلی استانی خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی را مایه خیر و برکت برای شهرمان خواند و گفت: دانشجویان خارجی علاوه بر ایجاد فضای رقابتی در دانشگاه و ایجاد فرصت تعامل فرهنگی برای شهرمان، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است.

چمنی تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه را حدود ۱۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: دانشجویان خارجی در این دانشگاه از کشور‌های عراق، پاکستان، هند، افغانستان، سوریه و ... هستند که نشان از توانمندی علمی دانشگاه‌های کشورمان از جمله دانشگاه محقق اردبیلی است.

وی به توانمندی‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: از جمله پتانسیل‌های موجود در جهاد دانشگاهی ایجاد بستری مناسب برای تبادل فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای این دانشجویان است.

چمنی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی می‌تواند از تمام خدمات و کلاس‌های آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در جهت پیشبرد اهداف مشترک استفاده نماید.

عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست، اولویت دانشگاه محقق اردبیلی را برگزاری برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: امسال بالغ بر ۶ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده‌ایم و جهاددانشگاهی به عنوان بخشی از رکن اصلی دانشگاه، حضور فعال و تاثیرگذار در این برنامه‌ها دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز تصریح کرد: برنامه‌های جهاد دانشگاهی از جمله برگزاری دوره‌های مختلف و اردو‌های فرهنگی در راستای برنامه‌های دانشگاه می‌باشد و همچنین خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی نقش پررنگی در انعکاس برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه داشته است.

فنی اصل ادامه داد: اولویت اول معاونت فرهنگی برای دانشجویان خارجی، ایجاد انجمن علمی ویژه این دانشجویان و برگزاری برنامه‌های گردشگری استانی برای آشنایی بیشتر با استان و همچنین بر گزاری کارگاه‌های زبان آموزی است که جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمنیه نقش مهمی ایفا نماید.

انتهای پیام
captcha