13 آبان‌ بهترین فرصت برای محکومیت جنایات وحشیانه در غزه است
کد خبر: 4179001
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم:

13 آبان‌ بهترین فرصت برای محکومیت جنایات وحشیانه در غزه است

حسینی گفت: 13 آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبارستیزی بهترین فرصت برای اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و محکوم کردن ظلم و جنایات وحشیانه آنان در نوار غزه است و انسان‌های بابصیرت و همه آزادی‌خواهان جهان می‌دانند که سکوت در برابر تجاوز‌گری‌های صهیونیست نه‌ تنها آنان را گستاخ‌تر می‌کند بلکه تأیید نسل‌کشی مردم غزه است.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قمعلی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: 13 آبان‌ماه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و یادآور سه واقعه تاریخی مهم است که از تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران را شامل می‌شود. روز تسخیر لانه جاسوسی و روز جهانی مبارزه با استکبار وعده قرآن به مؤمنین است که دیوار بلند و البته پوشالی استکبار که حصار آنها بود فروریخت و نیز روز استکبارستیزی است. 

وی با اشاره به اینکه عامل کلیدی در این مبارزه روحیه جهادی و ایمانی ما انسان‌هاست، از این‌رو، همه باید در جهت تقویت بنیه‌های ایمانی و اعتقادی نسل جوان بکوشیم، ادامه داد: مهمترین وظیفه جامعه دانشگاهی در برابر استکبار جهانی این است که برای رفع نیازهای کشور با تعهد و تخصص اقدام جهادی داشته باشند و با این اقدام جهادی می‌توان هر توطئه از سوی دشمن را نقش بر آب کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم افزود: در ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است دانشجویان پیرو خط امام راحل با آگاهی و بصیرت تشخیص دادند دشمن اصلی مردم ایران کیست؛ سفارت سابق آمریکا که مرکز فتنه‌انگیزی و مرکز جهت‌دهی به گروه‌های ترویستی مردم ایران بود و این مرکز جاسوسی درواقع محلی برای هدایت دشمنان ما بود را فتح کردند و این حرکت دانشجویان انقلاب دوم بود.

حسینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی در نظام بین‌الملل بود که با تقویت روحیه استکبارستیزی در میان مستضعفان جهان، از جمله مردم ستم‌دیده فلسطین، برای مبارزه و رهایی از چنگال استکبار، نشاطی تازه پدید آورد. 

وی اضافه کرد: روز ملی مبارزه با استکبارستیزی بهترین فرصت برای اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و محکوم کردن ظلم و جنایات وحشیانه آنان در نوار غزه است و انسان‌های بابصیرت و همه آزادی‌خواهان جهان می‌دانند که سکوت در برابر تجاوز‌گری‌های صهیونیست نه‌ تنها آنان را گستاخ‌تر می‌کند بلکه تأیید نسل‌کشی مردم غزه است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم گفت: جریان دانشجویی همچنان نیازمند بصیرت، آگاهی و دشمن‌شناسی است و اگر امروز بخواهد برای سرافرازی ایران اقدام کند لازمه آن داشتن بصیرت است. دانشجو باید بداند دشمن او کیست و با این دشمن‌شناسی باید آگاهی خود را بالا ببرد تا در دام دشمنی که چشم دیدن رشد، پیشرفت علمی و قدرت مردم ایران را ندارد، قرار نگیرد.

وی یادآور شد: رسالت کنونی دانشجویان در برابر استکبار جهانی حرکت در مسیر علم و دانایی و آگاهی نسبت به نیازهای کشور و تلاش در رفع آنهاست که لازمه این حرکت تلاش علمی است.

انتهای پیام
captcha