اردوهای راهیان نور دارای اثرگذاری بالای فرهنگی است
کد خبر: 4180735
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

اردوهای راهیان نور دارای اثرگذاری بالای فرهنگی است

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اردوهای دانش آموزی و دانشجویی راهیان نور درک رشادت‌های دفاع مقدس را برای نسل جدید ملموس‌تر می‌کند، گفت: اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب اردوهای یاد شده ظرفیتی مؤثر با اثرگذاری بالای فرهنگی است.

جلسه هماهنگی راهیان نور گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 17 آبان‌ماه در جلسه هماهنگی راهیان نور گیلان با بیان اینکه یکی از ارزنده‌ترین اقدامات، اعزام اقشار مختلف به‌ ویژه دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور است، اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید برای رونق بخشیدن به این اقدام از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اردوهای دانش آموزی و دانشجویی راهیان نور درک رشادت‌های دفاع مقدس را برای نسل جدید ملموس‌تر می‌کند، افزود: آنچه مهم است آشنایی بیشتر نسل امروز با تاریخ شهامت، شهادت و فداکاری است که بهترین نمونه این امر، دوران دفاع مقدس است و اردوهای راهیان نور ظرفیتی مشهود برای این موضوع است.

عباسی با تأکید بر تأثیرات بسیار زیاد فرهنگی کاروان‌های راهیان نور گفت: نسل امروز باید هر چه بیشتر به واقعیت‌ها نزدیک شود و اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب اردوهای یاد شده ظرفیتی مؤثر با اثرگذاری بالای فرهنگی است؛ بر این اساس همه دستگاه‌ها مکلف و موظف هستند که طبق قانون در این بخش ورود کرده و از این فرصت به درستی استفاده نمایند.

استاندار گیلان به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: همانطور که امروز شاهد هستیم دشمنان چگونه بخشی از کشور فلسطین را نابود و زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشند، در دوران دفاع مقدس نیز چنین جنایاتی را از رژیم بعثی در خرمشهر، آبادان و سایر شهرهای منطقه جنوب و غرب کشور شاهد بودیم که با استفاده از سلاح‌های کشورهای مختلف مردم بی گناه را به شهادت رساندند لذا امروز باید از هر ظرفیتی برای درک بیشتر نسل جدید از این واقعیت بهره گرفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این جلسه بیان کرد: هم اینک ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی بیش از هر دوره دیگر است و باید اقدامات مناسبی انجام شود تا مقابله مناسبی با جنگ ترکیبی دشمنان صورت گیرد و اردوهای راهیان نور ظرفیتی مؤثر در مسیر است.

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه تمرکز ما روی اردوی راهیان نور دانش‌آموزی است تا بتوانیم طبق ابلاغیه دانش‌آموزان را به اردو اعزام کنیم، اظهار کرد: سهمیه گیلان برای اعزام به راهیان نور ۵۱ هزار نفرروز در نظر گرفته شده که باید برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اردوهای راهیان نور نقطه مقابل جنگ ترکیبی دشمن است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ادبیات دفاع مقدس نقشه‌های دشمن را در جنگ شناختی و ترکیبی خنثی می‌کند؛ برای مقابله با جنگ نرم و ترکیبی دشمن باید برنامه‌های فاخر فرهنگی و اعتقادی در استان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

انتهای پیام
captcha