فعالان فرهنگی با وجود کمبود امکانات پای کار هستند
کد خبر: 4180800
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
امام جمعه سهند:

فعالان فرهنگی با وجود کمبود امکانات پای کار هستند

حجت‌الاسلام منیب‌راد، با اشاره به چالش‌های حوزه فرهنگی در شهر جدید سهند، گفت: با وجود کمبود زیرساخت‌ها و امکانات، فعالان فرهنگی در این شهر پای کار هستند. 

حجت الاسلام منیب راد، امام جمعه سهند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران سهند، حجت‌الاسلام محمد منیب‌راد، امام جمعه سهند، امروز، 18 آبان‌ماه، در دیدار با مشاور فرهنگی و مذهبی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، با اشاره به چالش‌های حوزه فرهنگی در شهر جدید سهند، گفت: با وجود کمبود زیرساخت‌ها و امکانات، فعالان فرهنگی در این شهر پای کار هستند. 

وی با اشاره به ساماندهی امور مساجد و ضرورت وجود واحد تجاری در مساجد، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تا شهر جدید سهند به عنوان شهرستان شناخته نشود، این مشکلات نیز کماکان خواهد بود، از این رو تحقق این موضوع بسیار اهمیت دارد. 

منیب‌راد، با تاکید بر استقرار ادارات و نهادها در شهر جدید سهند و ضرورت هویت‌بخشی به این شهر، خاطرنشان کرد: شهر جدید سهند بیشترین جمعیت را نسبت به شهرهای اطراف داشته و در نمازهای جماعت و نماز اعیاد استقبال خوبی از برنامه می‌شود که این ظرفیت باید مورد توجه باشد. 

امام جمعه سهند، با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مردم از اعتکاف‌ها، یادآور شد: در برپایی نمازهای جماعت و نمازهای جمعه استقبال خوبی شده و جزو کارهایی است که از آن نتیجه گرفته‌ایم، اما امکانات کم بوده و زیرساخت‌ها و امکاناتی لازم داریم که برای پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، برنامه یکساله فرهنگی را برای شهر تدوین کنیم.

حجت الاسلام علی موسوی، مشاور فرهنگی و مذهبی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در شهرهای جدید، گفت: سفرهای دوره‌ای را در راستای ایجاد هم‌افرایی و تحول در حوزه فرهنگی و مذهبی شهرهای جدید شروع کرده‌ایم. 

وی با تاکید بر این‌که شهر جدید سهند پنجمین مقصد در این رابطه است که امروز حضور یافتیم تا در جریان ظرفیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات این حوزه قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در این رابطه داشته باشیم. 

موسوی، با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و همچنین استقرار و فعالیت‌ نهادهای متولی در شهر جدید سهند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت و ابلاغ مسئولین ذیربط مسائل حوزه فرهنگی در این شهر جدید مرتفع شده و فعالیت‌ها منسجم و پررونق اجرا شود. 

مشاور فرهنگی و مذهبی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، با تاکید بر این‌که به دنبال هویت بخشی، ساماندهی و یک هماهنگی بین متولیان فرهنگی در شهر جدید هستیم، چراکه شرکت عمران شهر جدید سهند به تنهایی در راستای حل مسائل فرهنگی وظیفه نداشته و تنها فراهم آوردن زیرساخت‌ها بر عهده شرکت است، یادآور شد: در تلاشیم با احصای معضلات در شهرهای جدید، مسائل مبتلابه را در برنامه‌ریزی‌های آینده مدنظر قرار دهیم. 

وی با تاکید بر این‌که شرکت عمران شهر جدید سهند ۱۲ مسجد در این شهر احداث و به متولیان امر واگذار کرده است، افزود: مجهزترین مسجد شهر جدید سهند با نام «علامه محمدتقی جعفری» در مساحت ۲۶۵۰ متری با ۸۰ متر تجاری دارای آمفی‌تئاتر، قسمت اداری بانوان و آقایان، سالن ورزشی، آشپزخانه صنعتی، خانه عالم و ... به عنوان یک مجموعه جامع و کامل توسط شرکت عمران شهر جدید سهند در آستانه احداث قرار دارد.

فرهاد سعیدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید نیز در این دیدار با تاکید بر این‌که شرکت عمران با این‌که تکلیف قانونی در حوزه مسائل فرهنگی ندارد، اما به خاطر نیاز منطقه به این امر ورود کرده و علاوه بر احداث زیرساخت‌های فرهنگی، برنامه‌های متنوعی نیز اجرا می‌کند. 

وی با تاکید بر این‌که طبق قانون همه دستگاه‌ها مکلف هستند به محض ایجاد شهرهای جدید در شهر مستقر شده و به تکالیف خود عمل کنند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طبق قانون باید در این شهر تامین اعتبار کند و ادارات باید مستقر و کارها را به دست بگیرند. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با اشاره به رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای احداث بیمارستان ۳۰۰ تختی در شهر جدید سهند، گفت: طبق رایزنی‌هایی که با دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز داشتیم در ابتدا مقرر بود بیمارستان ۳۲ تخت خوابی در سهند احداث شود که اعلام شد بیمارستانی با این تعداد تخت جوابگوی شهر جدید سهند نخواهد بود و باید حداقل ۶۴ تختی باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی برآوردهای اولیه برای احداث بیمارستان ۶۴ تختی را برابر با ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ما اعلام کردیم که هزینه را متقبل می‌شویم تا شهر جدید سهند از امکانات بیمارستانی بهره‌مند شود، اما طبق پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز مقرر شده یک زمین بیمارستانی و یک زمین مولدسازی به همراه ۲۰۰ میلیارد تومان سیمان و میلگرد تامین کنیم تا بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی در سهند احداث شود که ما از این پیشنهاد استقبال کردیم. 

سعیدی با تاکید بر این‌که حاضرم تمامی زمین‌های با کاربری درمانی را بدهم، اما یک بیمارستان ۳۰۰ تختی در سهند احداث شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه را جهت تصویب به تهران ارسال کرده‌اند که در صورت تصویب به تعهداتمان عمل کرده و مقدمات احداث را فراهم خواهیم کرد، اما در صورت عدم تصویب همان بیمارستان ۶۴ تخت خوابی را خودمان سریعا آغاز خواهیم کرد. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید، با اشاره به احداث مصلی شهر جدید سهند در فاز پنج، تاکید کرد: این پروژه نیز در مرحله تهیه طرح آماده سازی زمین  قرار دارد و سعی می‌کنیم تا دو سال آینده در خدمت شهر و شهروندان قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha