میز کتاب در مساجد ایجاد شود
کد خبر: 4180984
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

میز کتاب در مساجد ایجاد شود

امام‌جمعه شهرستان نایین گفت: باید میز کتاب در مساجد ایجاد شود تا مردم کتاب‌ها را به امانت ببرند و برگردانند و نذر کتاب راه‌‌اندازی شود.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین امروز، ۱۹ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اهمیت این موضوع را یادآور شد و اظهار کرد: والدین عزیز باید راه و روش مطالعه را به فرزندان خود آموزش دهند و کتاب‌های مفید و آموزنده به‌ویژه کتاب‌های سیره و سبک زندگی شهدا، اهل بیت(ع) و مهدویت را برای فرزندان خود تهیه کنند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های مدارس و مساجد ما باید تقویت شود؛ چراکه متأسفانه در این زمینه عملکرد بسیار ضعیفی داریم و ما مؤمنان صرفاً نباید برای اقامه نماز جماعت در مساجد حاضر شویم.

امام‌جمعه شهرستان نایین افزود: باید میز کتاب در مساجد ایجاد شود تا مردم کتاب‌ها را به امانت ببرند و برگردانند و نذر کتاب راه‌‌اندازی شود. اگر این موارد رعایت شود، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی که برای رشد و تعالی جامعه ضرورت دارد، محقق خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که هیچ چیزی حتی فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین کتاب و کتابخوانی باشد، گفت: مطالعه کردن سه نیاز عاطفی، شناختی و شخصیتی کودک و نوجوان را برآورده می‌کند. یکی از نیازهای این شهر، کتابخانه عمومی است که طبق قول مسئولان شهرستان به زودی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن به لطف الهی خواهیم بود.

مطهرخو در ادامه با بیان اینکه سرخط تمام وقایع مهم، جنگ غزه و جبهه مقاومت است، تصریح کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است و این موضوع در سخنرانی دبیرکل حکیم و شجاع حزب‌الله مورد توجه و تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: سخنان جمعه هفته گذشته سید حسن نصرالله، هشدار صریحی به رژیم سفاک، خونریز، خونخوار، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی مخابره کرد، مبنی بر اینکه توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور صهیونیسم است، جبهه مقاومت به نصرت الهی یقین دارد و به لطف خداوند، پیروز این میدان، فلسطین خواهد بود.

امام‌جمعه شهرستان نایین با اشاره به موضوع مقاومت اظهار کرد: شکست افسانه بازدارندگی اسرائیل و فلسطینی ماندن هویت طوفان الاقصی، دو هدف مقاومت بود که تاکنون به آن رسیده است و پس از راهبرد مقاومت در سرد کردن جنگ و تثبیت موفقیت خود، راهبرد هدف قرار دادن ستون اقتصادی اشغالگران و مسدود کردن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی از سوی دولت‌های اسلامی را که خواسته رهبر انقلاب است، دنبال می‌کند و به فضل الهی پس از روزهای سخت و دشوار، پیروزی در پیش است.

وی در ادامه با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به نوجوانان و جوانان در سخنرانی ۱۰ آبان‌ماه که فرمودند جوان امروز باید از قضایای مختلف تحلیل داشته باشد، گفت: چرا رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی در توصیف دهه‌های ۶۰ تا ۹۰ از تعبیر واگرایی برای دهه ۷۰ استفاده کردند؟ با نگاهی به وقایع و تحولات دهه ۷۰ شمسی، به خوبی متوجه می‌شویم که چرا از واژه‌ واگرایی به معنای حرکت به سمت جهت خلاف، انحراف، شکاف و جدا شدن در مقابل همگرایی استفاده می‌کنند.

مطهرخو با اشاره به بعضی از وقایع و تحولات دهه ۷۰ گفت: سرآغاز پدیده‌های اسف‌بار فسادهای کلان اقتصادی و مالی، اختلاس‌های نجومی بانکی، رانت‌خواری‌های گسترده، پدیده آقازادگی و ایجاد فضای ولنگاری مطبوعاتی به اسم آزادی‌های مدنی با هدف فروپاشی نظام اسلامی از تحولات و وقایع دهه ۷۰ بود.

وی به پدیده مجلس ششم بین سال‌های ۷۹ تا ۸۳ اشاره کرد و ادامه داد: این مجلس نماد تاریخی خط نفوذ است و اکثر کرسی‌ها در اختیار عناصر رادیکال جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین قرار داشت. ارسال نامه توهین‌آمیز به رهبر معظم انقلاب، مصوبات غیرشرعی و غیرقانونی، اعتصاب، تحصن و دیگر موارد حاصل مجلس ششم بود‌ که تشنجاتی به دنبال داشت.

امام‌جمعه شهرستان نایین بیان کرد: پس از چند سال، برخی از همان افراد فکر کردند که آب از آسیاب افتاده است و می‌توانند نفوذ کنند و این محقق نمی‌شود مگر اینکه مسئولان نظارتی انتخابات چشم روی هم بگذارند، غافل باشند و یا خیانت کنند.

وی افزود: همین افراد با تفکراتشان کشور را با مشکلاتی روبرو کردند و هنوز ارگان‌ها و شرکت‌هایی حضور دارند که چون به فکر جیب‌های خودشان هستند، مخل پیشرفت کشور شده‌اند.

مطهرخو در پایان با اشاره به وضعیت زمین و مسکن در شهرستان نایین تصریح کرد: درباره مسئله زمین در شهرستان، مردم بسیار گله و ناراحتی دارند. بنده چند وقتی است این مسئله را دنبال می‌کنم، انصافاً برخی مسئولان در حال کار و فعالیت هستند و با مخلان این قضیه برخورد می‌کنند؛ اما عده‌ای از مسئولان کم‌کاری می‌کنند که اگر به کم‌کاری خود در این زمینه ادامه دهند، مجبور می‌شوم با مردم در این خصوص صحبت کنم.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha