تشریح برنامه‌های هفته کتاب در جهاددانشگاهی استان اردبیل
کد خبر: 4181150
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

تشریح برنامه‌های هفته کتاب در جهاددانشگاهی استان اردبیل

مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل برنامه‌های این نهاد به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار آینده خواندنی است، را تشریح کرد.

مهران محمدی مدیر مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهران محمدی، مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۰ آبان‌ماه، برگزاری وبینار تخصصی «تکنیک‌های مطالعه مفید و موثر» و مسابقه کتابخوانی «یار مهربان من» را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته عنوان نمود.

وی با بیان اینکه توسعه امور فرهنگی در جامعه با همکاری حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی از رسالت های جهاددانشگاهی است، اظهار کرد: هر ساله در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی با هدف ارتقای سطح اطلاعات و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این نهاد برگزار می‌شود.

مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری وبینار تخصصی «تکنیک های مطالعه مفید و موثر» در ۲۳ آبان‌ماه جاری خبر داد و افزود: این وبینار به همت انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل، به صورت مجازی در سامانه رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی به آدرس https:/www.roytab.ir/ketabkhan برگزار خواهد شد.

محمدی، با بیان اینکه آشنایی با مؤلفه‌های مطالعه مفید و موثر، تقویت ارتباط با کتاب، مدیریت زمان در مطالعه و مطالعه منابع کاربردی از محورهای این وبینار می باشد، تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این وبینار می توانند نام و کدملی خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۶۲ ارسال نمایند.

وی به برگزاری مسابقه کتابخوانی «یار مهربان من» به مناسبت هفته کتاب، ویژه اعضا، خانواده و دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اشاره و تصریح کرد: این مسابقه به ‌صورت غیر حضوری و با شیوه ای متفاوت، برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا سی‌ام آبان ماه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: در این مسابقه علاقمندان کتابی را به انتخاب خود مورد مطالعه قرار داده و سپس برداشت خود را از محتوا به آدرس رایانامه انتشارات به آدرس ard.chap@chmail.ir ارسال می کنند و در نهایت از بین بهترین معرفی ها، ۵ نفر به عنوان برنده انتخاب خواهند شد.

مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل به فعالیت‌های انتشارات این نهاد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این انتشارات با برنامه‌ریزی، نظارت، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در امور نشر کتاب، فعالیت‌های ارزشمندی را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای فرهنگی جهاددانشگاهی توجه به علوم مختلف و نشر آن در قالب کتاب است، تصریح کرد:  تاکنون بیش از ۲۴۰ عنوان کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل که یکی از مراکز مورد اعتماد دانشگاهیان و مولفان است به چاپ رسیده است.

محمدی اذعان کرد: در هفته کتاب، ارائه تخفیف ۲۰ درصدی در هزینه های چاپ کتاب هایی که مورد تایید شورای علمی انتشارات قرار گرفته‌اند، مدنظر است و برای کتاب هایی که در این هفته به مرحله چاپ برسند، اعمال خواهد شد.

وی افزود: رونمایی از کتاب‌هایی که به تازگی در جهاددانشگاهی استان اردبیل به چاپ رسیده‌اند، از دیگر برنامه‌های این هفته است ضمن آنکه، از اعضای شورای علمی این انتشارات تجلیل به عمل خواهد آمد.

محمدی گفت: انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل تلاش می کند تا در کنار سایر ناشران استان، نقش خود را در تولید آثار علمی و دانشگاهی فاخر که حاصل تلاش، مطالعه و یافته‌های علمی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و پژوهشگران است بدرستی ایفا نموده و در ترویج فرهنگ مطالعه موثر باشد.

انتهای پیام
captcha