برگزاری دوازدهمين دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان
کد خبر: 4181315
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

برگزاری دوازدهمين دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان از برگزاری دوازدهمين دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان خبر داد.

برگزاری دوازدهمين دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان

سید محمدعلی شاهمیری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری دوازدهمين دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان خبر داد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام مرحله استانی  دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در دانشگاه‌های استان سمنان آغاز شده و دانشجویان علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

شاهمیری با تأکید بر اینکه مسابقات ملی مناظره دانشجویان  هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود یادآور شد: هدف از برگزاری این مسابقات را فضایی برای کمک توسعه فرهنگ گفت‌وگو، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق و حق طلبی در دانشجویان و مهیا کردن فرصتی برای آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب و باورپذیر برای دانشجویان عنوان کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان افزود: فرهنگ مناظره و گفت و گو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسئله‌ای است که در جامعه به خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است.

شاهمیری با تأکید بر اینکه دانشجویان، قشر آینده ساز جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند یادآور شد: با پژوهش و مطالعه، دلایل و شواهد سنجیده جمع‌آوری کنند و دایره اطلاعات خود را در موضوعات مختلف گسترش دهند.

وی متذکر شد: تیم‌ها در این مسابقات به صورت دو تیم موافق و مخالف در موضوعات و گزاره‌های انتخاب شده به مناظره و رقابت می‌پردازند و پس از داوری تیمهای برنده به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنند و تیمهای بازنده حذف می‌شوند و در نهایت دو تیم برتر این دوره از مسابقات در فینال به رقابت می‌پردازند و تیم قهرمان به مسابقات کشوری مناظره دانشجویان ایران که در بهار سال آینده در تهران برگزار می‌شود راه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان افزود: دانشجویان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان به شماره 02333337276 و یا شماره 09128319584 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha