آماده همکاری همه جانبه با جهاددانشگاهی اردبیل هستیم
کد خبر: 4181594
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل:

آماده همکاری همه جانبه با جهاددانشگاهی اردبیل هستیم

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی گفت: آماده همکاری در زمنیه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، دینی و ... با جهاددانشگاهی استان اردبیل هستیم.

آماده همکاری همه جانبه با جهاددانشگاهی اردبیل هستیمبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، ۲۲ آبان‌ماه، در نشست صمیمی با سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، جهاد تبیین را مهم‌ترین برنامه راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان عنوان کرد و گفت با توجه به انتخابات پیش رو و ضرورت تبیین در این زمینه آماده همکاری با جهاد دانشگاهی اردبیل هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سایر فعالیت‌ها تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی فاخری از جمله مناظرات دانشجویی در جهاد دانشگاهی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و نهاد رهبری نیز آماده همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و حتی سیاسی با مشارکت این نهاد علمی و انقلابی است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل به ضرورت تعریف و تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه اساتید در دانشگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم در نهاد رهبری موجود است و جهاددانشگاهی نیز می‌تواند در تدوین و اجرای این برنامه‌ها در کنار نهاد باشد.

حسنی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در زمینه مشاوره خبر داد و گفت: ایجاد کلینیک مشاوره در استان از نیاز‌های اصلی خانواده‌هاست؛ چرا که قسمت اعظمی از مشکلات خانواده‌ها در همان جلسات اول قابل حل است و هزینه‌های بالای مشاوره‌ها در برخی اوقات مانع از حضور خانواده‌ها در مراکز مشاوره می‌شود و این برنامه در راستای خدمت به مردم استان اردبیل در حال پیگیری است که نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی دانشگاه‌ها و مسئولین استانی هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروری و اینکه جهاددانشگاهی به وظیفه پزشکی خود عمل کرده است عنوان کرد: با عنایت به انجام وظیفه این نهاد در زمنیه پزشکی فعالیت در این دو نهاد برای همکاری در زمینه تدوین برنامه‌های فاخر فرهنگی نیز فراهم است.

حسنی فعالیت خبرگزاری‌های تحت مدیریت جهاددانشگاهی به ویژه خبرگزاری قرآنی(ایکنا) را ظرفیت مناسب در زمینه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: زمینه مناسب برای فعالیت‌های قرآنی مذهبی و تربیتی در این نهاد انقلابی فراهم است و مشابه ظرفیت‌ها در نهاد رهبری نیز وجود دارد که این دو نهاد می‌توانند از بعد برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، تربیتی و مذهبی همکاری‌های ویژه داشته باشند.

در این جلسه سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، سلامت و درمان، صنایع خلاق و فرهنگی، صنایع تبدیلی روستایی و ارتقا بهره‌وری و توانمندسازی سازمان‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌ها را اهداف راهبردی واحد اردبیل عنوان کرد.

دکتر حسام رسولی از آمادگی برای همکاری در زمینه فرهنگی و اجتماعی با نهاد رهبری دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: آماده همکاری در زمینه برنامه‌های فرهنگی و تبدیل آن به یک جریان فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: با تدوین سلسله نشست‌ها ویژه اساتید در ارتباط با حکمرانی فرهنگی استان می‌توانیم چالش‌های فرهنگی استان را تبیین کرده و با استفاده از ظرفیت علمی اساتید زمینه ارتباط با مسئولین اجرایی استان را فراهم کرده و ایده‌های پژوهشی و علمی را به معاونت پژوهش مجلس شورای اسلامی نیز انتقال دهیم.

انتهای پیام
captcha