درخشش دهه نودی‌ها در کانون فرهنگی شهید محمدیانی سبزوار
کد خبر: 4182441
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

درخشش دهه نودی‌ها در کانون فرهنگی شهید محمدیانی سبزوار

کانون فرهنگی ـ هنری شهید محمدیانی سبزوار در بین کانون‌های فرهنگی کشور جزء برترین‌ها است و با اجراهای درخشان سرودهایشان در شهرستان‌های مختلف، عتبات عالیات و در مجلس شورای اسلامی، شهره و آوازه خاصی پیدا کرده‌اند.

کانون فرهنگی شهید محمدیانی سبزواربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در حالی که برخی افراد بر این باور هستند که دهه نودی‌ها از دین‌، گریزان و نسبت به فعالیت‌های دینی بی‌توجه هستند، به سراغ کانون فرهنگی-هنری شهید محمدیانی سبزوار رفتیم که در بین کانون‌های فرهنگی کشور جزء برترین‌ها شده‌اند و با اجراهای درخشان سرودهایشان در شهرستان‌های مختلف، عتبات عالیات و در مجلس شورای اسلامی، شهره و آوازه خاصی پیدا کرده‌اند.

این کانون از سال 93 به عنوان کانون فرهنگی ـ هنری، زیر نظر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، شکل رسمی به خود گرفت. اما از سال 83، به صورت گروهی و مردمی در سبزوار در حال فعالیت است.

وقتی وارد این کانون شدیم، در ابتدا فکر کردیم دانش‌آموزان حاضر در جلسه از یک مدرسه و یا منطقه خاصی در سبزوار گرد هم جمع شده‌اند و بیشتر وقتشان را به عنوان بسیجی و یا تمرین سرود پر می‌کنند، اما با معرفی دانش‌آموزان و اعضای کانون متوجه شدم، این‌گونه نیست.

گروهی، متشکل از نوجوانی که به تازگی از اجرا در کربلا و عتبات عالیات و مجلس شورای اسلامی به سبزوار بازگشته‌اند و در حال تمرین سرود «یار دبستانی من» و «ولایت عشق» برای اجرا در شهرستان‌های همجوار بودند.

در بین حاضران در این کانون، برخی از فرزندان شهدا از جمله محمدجواد صبوری فرزند شهید صبوری، مأمور خدوم نیروی انتظامی که مدتی قبل توسط اشرار مسلح در داورزن به شهادت رسید نیز، سالیان زیادی است که در این کانون حضور دارد.

محمدعلی خیرآبادی نوجوانی است که از روستای خیرآباد سبزوار، هر شب به صورت جهادی برای فعالیت در این کانون  حاضر می‌شود، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه از سوم ابتدایی در این مجموعه هستم، گفت: در این کانون به عنوان مسئول خانه هلال احمر فعالیت می‌کنم و تنها عامل اصلی ماندگاری‌ام در این مجموعه فرهنگی، خدمت به مردم و شهداست.

درخشش دهه نودی‌ها در کانون فرهنگی شهید محمدیانی سبزوار

به سراغ دیگر دانش‌آموزان می‌روم. وقتی خودشان را معرفی می‌کنند، متوجه می‌شوم، برخی از روستاهای جعفرآباد و صالح‌آباد از جنوبی‌ترین نقطه سبزوار، برخی از شمال سبزوار با طی کردن فاصله 10 کیلومتری و برخی دیگر نیز از توحیدشهر به این کانون آمده‌اند و حتی به عشق شهدا، از غربی‌ترین و محروم‌ترین نقطه سبزوار، با پای پیاده هر شب در این کانون فرهنگی ـ هنری حضور پیدا می‌کنند.

اجتماع و حضور این دانش‌آموزان با عشق و خلوص باور نکردنی برای انجام کار فرهنگی، آن هم بعضا با پای پیاده از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال سبزوار، برای حضور در این کانون، جای تحسین دارد که به گفته مسئول کانون، بسیاری از مسئولان شهرستان، از آنها غافل هستند و حتی یک بار نیز برای خسته نباشید به این گروه فرهنگی، پای در این کانون نگذاشته‌اند.

حضور فرزندان شهدا

احمد صبوری از اعضای این کانون فرهنگی ـ هنری، که به تازگی از سفر کربلا بازگشته، درخصوص اجراهای مختلف گروه سرودشان در کربلا به خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: 18 نفر برای اجرا در ایام اربعین به کربلا سفر کرده بودیم که با اسکان در موکب‌های مختلف مسیر، به اجرای سرود متناسب با ایام اربعین حسینی برای عزاداران و زائران اربعین حسینی پرداختیم.

وی یکی از شیرین‌ترین خاطرات حضور در کربلا را خدمت به خادمان حرم حسینی بیان کرد و افزود: اجرای سرود برای خادمان حسینی و خدمت به آن‌ها، یکی از افتخاراتی است که هرگز از خاطرم نمی‌رود.

صبوری با بیان اینکه سال دومی است که برای اجرای سرود به کربلا عازم شده‌ایم، ادامه داد: سفر اربعین حسینی و اجرای سرود برای امام حسین(ع) و زائران اربعین حسینی، شور و حالی وصف‌نشدنی دارد.

درخشش دهه نودی‌ها در کانون فرهنگی شهید محمدیانی سبزوار

خدمت بی‌منت

قدرت‌الله خوشدل، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری شهید محمدیانی سبزوار نیز در گفت‌وگو با ایکنا، با انتقاد از خبرنگاران برای عدم پوشش و انتشار فعالیت‌های هنری و فرهنگی این کانون، بیان کرد: بسیاری از خبرنگاران برای کوچکترین فعالیت‌ها، نظیر تصادف یک خودرو و واژگونی آن و یا سقوط یک پل، خبر می‌نویسند و به حاشیه‌سازی از عملکرد مسئولان مشغول هستند، اما دریغ از نوشتن یک یا چند خط خبر از فعالیت‌های جهادی و فرهنگی نوجوانان و جوانانی که آینده‌ساز این مملکت هستند و با عشق، خلوص و بدون هیچ چشم‌داشت و انتظاری، مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با گلایه از برخی از مسئولان شهرستان سبزوار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: بسیاری از مسئولان حتی مکان این کانون فرهنگی را که جزء برترین کانون‌های فرهنگی ـ هنری کشور است  نمیشناسند و برخی تنها در زمان انتخابات به ما مراجعه می‌کنند.

فعالیت‌های علمی و کسب مقام اول مسابقات رباتیک

خوشدل با اشاره به برگزاری کلاس‌های تقویتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در این کانون، با بیان اینکه هرکدام از اعضای کانون دارای سه کارنامه خانه، مدرسه و کانون هستند و برای ادامه راه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: از این کانون فرهنگی تاکنون بیش از 40 پزشک، مهندس، خلبان و برخی از معلمان و مسئولان به درجات عالی علمی در کشور رسیده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های تخصصی و علمی در این کانون، افزود: در بخش رباتیک در طی سال‌های مختلف از جمله در بیستمین دوره جام رباتیک «نادکاپ»، موفق به کسب مقام قهرمانی شدیم.

آنچه که به طور روشن و واضح به چشم می‌خورد، این است که دانش‌آموزان حاضر در این کانون به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری بی‌اجر و بدون منت در بخش‌های مختلف مشغول هستند و هرکدام از آن‌ها از نوجوانی، عهده‌دار شده‌اند و آینده‌سازان این کشور در عرصه‌های مختلف هستند و برای رشد بیشتر و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف، برای پیشرفت، نیازمند توجه مسئولان شهری و شهرستانی هستند.

انتهای پیام
captcha