«بازگشت به رام‌الله» کتاب تازه هشت بهشت شد
کد خبر: 4182719
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

«بازگشت به رام‌الله» کتاب تازه هشت بهشت شد

«بازگشت به رام‌الله»، نام عنوان کتابی است که با توجه به حوادث اخیر غزه معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران مطالعه آن را به دانشجویان کشور و عموم برای شرکت در مسابقه پیشنهاد کرده است.

«بازگشت به رام‌الله» کتاب تازه هشت بهشت شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، برای هم‌صدایی با ملت‌های جهان و در حمایت از «مردم مظلوم غزه» پنجمین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت از سری چهارم این مسابقات را به کتاب بازگشت به رام‌اللّه «خاطرات آوارگان فلسطین» اختصاص داده است.

کتاب بازگشت به رام‌الله، نوشته «مرید برغوثی»، شاعر توانمند فلسطینی است که تاکنون یکی از والاترین شکل‌های نوشتن تجربۀ وجودی نزد گروه‌های مختلف فلسطینی بوده است. کتاب، به علل سیاسیِ جدایی «مرید برغوثی» و همسرش از یکدیگر و هم به اوضاع غربت و تبعیدِ شاعر از کرانۀ باختری در سال ۱۹۶۶ و شرایط بازگشت به این موضوعات اشاراتی دارد.

کتاب بازگشت به رام‌الله، در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و پس از استقبال جهان عرب از این اثر، کتاب جایزۀ ادبی «نجیب محفوظ» را از طرف دانشگاه آمریکایی قاهره دریافت کرد. 

تنها شرط شرکت در مسابقه کتابخوانی، نام‌نویسی برای عضویت در پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir  است که برای این منظور دانشجویان می‌توانند به کانال ایتای مسابقات کتابخوانی هشت بهشت به شناسه  FJUTBookRC @ مراجعه کنند.

دانشجویان و عموم می‌توانند روز جمعه 24 آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ تا ۲۴ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir  در این مسابقه شرکت و با یکدیگر رقابت کنند و جوایز 5 میلیون ریالی به برگزیدگان اعطا می‌شود. نسخه الکترونیکی کتاب در بن‌سازه فیدیبو موجود است.

دانشجویان و عموم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط شرکت در مسابقه به آئین‌نامه این رویداد فرهنگی مندرج در سایت مذکور مراجعه کنند.

این مسابقه با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران با خانه کتاب و ادبیات ایران، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha