«بیمارستان منطقه جنگی نیست» یک کتاب با آثار هنرمندان جهانی
کد خبر: 4182807
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
به همت خانه کاریکاتور خراسان‌شمالی منتشر می‌شود؛

«بیمارستان منطقه جنگی نیست» یک کتاب با آثار هنرمندان جهانی

آثار اعتراضی ۳۳ هنرمند کارتونیست از ۲۲ کشور با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه، در کتابی با عنوان «بیمارستان منطقه جنگی نیست» منتشر می‌شود.

«بیمارستان منطقه جنگی نیست» یک کتاب با آثار هنرمندان جهانیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌شمالی،  عباس ناصری، مسئول خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری خراسان‌شمالی، با اشاره به ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو، با این مضمون که بخش‌های پزشکی اعم از بیمارستان یا واحد خدمات درمانی سیار تحت هیچ شرایطی نبایستی مورد حمله قرار گیرند و مناطق امن محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در شرایط کنونی غزه، بیگناهی و بی پناهی ساکنان به خصوص کودکان مظلوم و معصوم غزه بر کسی پوشیده نیست.

وی هنر را زبانی مشترک بین همه انسان‌ها دانست، گفت: هنرمندان آگاه و هوشیار بار دیگر از این زبان مشترک برای نشان دادن بی‌عدالتی و نمایش رنج همنوعان خود بهره بردند. ۴۸ اثر از ۳۳ هنرمند کاریکاتوریست و کارتونیست از ۲۲ کشور در واکنش به این عمل غیر انسانی و شنیع رژیم صهیونیستی و به نشانه اعتراض کشتار مردم غزه، دست به خلق اثر زدند.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل و ارتباط با صاحبان آثار و هنرمندان، آثار هنری خلق شده که برای اولین بار تولید و به نمایش گذاشته می‌شود، گردآوری شده و این آثار ارزشمند در کتابی با عنوان «بیمارستان منطقه جنگی نیست» منتشر می‌شود.

مسئول خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری خراسان‌شمالی افزود: خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری خراسان‌شمالی، اقدام به جمع‌آوری و نمایش کاریکاتورهایی از هنرمندان جهان با موضوع حمله رژیم جعلی اسرائیل به بیمارستان غزه کرده است.

وی ادامه داد: در حرکتی خودجوش و داوطلبانه، هنرمندانی از اقصی نقاط جهان اقدام به خلق آثاری با موضوع جنایات رژیم صهیونیستی کرده‌اند، از طریق تعامل با این هنرمندان و دریافت آثارشان، برای اولین بار و با اجازه از صاحبان اثر و همچنین با هدف حمایت از مردم غزه و آشنایی بیشتر مردم با زبان هنر درباره این جنایت، ۳۸ اثر از ۱۱ کشور دنیا جمع آوری شد و در نمایشگاهی مجازی انتشار یافت.

به گزارش ایکنا، این آثار در آدرس اینترنتی  https://www.artbojnourd.ir/fa/pages/newGallery/۵۴۳۲ قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha