طرح «استعدادهای درخشان قرآنی» در مدارس کرج اجرا می‌شود
کد خبر: 4183038
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

طرح «استعدادهای درخشان قرآنی» در مدارس کرج اجرا می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز از اجرای طرح استعدادهای درخشان قرآنی در مدارس کرج خبر داد و گفت: برگزاری این مسابقات امکان کشف دانش‌آموزان مستعد در حوزه قرآن را فراهم می‌کند.

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن در قالب اجرای طرح «استعدادهای درخشان قرآنی» در مدارس کرج خبر داد و گفت: برگزاری این مسابقات امکان کشف دانش‌آموزان مستعد در حوزه قرآن را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح مدارس سیداحمد خمینی(ره)، شکوفه‌های انقلاب، فرزندان ایران و شهید رجایی شهر کرج همکاری دارند، افزود: این مسابقات برای اولین بار به‌صورت درون‌مدرسه‌ای در رشته‌های عمومی قرآن برگزار و نفرات برتر هر رشته به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: در مرحله نهایی این مسابقات برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان علاوه بر رشته‌های عمومی، رشته‌های تخصصی در بخش تقلیدی، حفظ و همخوانی نیز برای قرآن‌آموزان طرح استعدادهای درخشان خانه قرآن و عترت نیز تدارک دیده شده است.

ملازاده با اشاره به اینکه مرحله نهایی این دوره از مسابقات در مسجد حر ریاحی کرج برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در مساجد نقش مؤثری در جذب نوجوان و جوانان به مسجد دارد برای همین سعی کرده‌ایم بخشی از مسابقات را به میزبانی مساجد برگزار کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز توضیح داد: بعد از برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در مدارس، راه‌یافتگان به مرحله نهایی در کلاس‌های آموزشی قرآن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha