اربعین حسینی به آیینی بین‌المللی تبدیل شده است
کد خبر: 4183559
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

اربعین حسینی به آیینی بین‌المللی تبدیل شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از برکات اربعین، وحدت بین کشور شیعه عراق با ایران است، گفت: آیین اربعین بین‌المللی شده و هم اینک این مراسم فقط مختص به مردم عراق و ایران نیست و مربوط به همه جهان است زیرا مردم سایر کشورها با ادیان مختلف در این مراسم حضور می‌یابند.

همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، اول آذرماه در همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعینی گیلان با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: خادمی زائران اباعبدالله الحسین(ع) افتخار بزرگی است و از خادمان مواکب قدردانی می‌کنیم که خدمت‌رسانی بسیار مناسبی را برای زائران در مراسم اربعین امسال انجام دادند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا چند هزار نفر را دور هم جمع کنند اما در مراسم اربعین، بدون تبلیغات میلیون‌ها زائر از ادیان و کشورهای مختلف حضور می‌یابند تا یک حرکت تاریخی شکل گیرد، افزود: آیین اربعین حسینی بین‌المللی شده و هم اینک این مراسم فقط مختص به مردم عراق و ایران نیست و مربوط به همه جهان است زیرا مردم سایر کشورها با ادیان مختلف در این مراسم حضور می‌یابند.

عباسی گفت: با حضور در مراسم اربعین، فلسفه حماسه حضرت امام حسین(ع) پس از قرن‌ها تبیین می‌شود؛ زائران با آرمان‌های سیدالشهدا(ع) میثاق می‌بندند و هم اینک نیز شاهدیم که یکی از برکات اربعین، وحدت بین کشور شیعه عراق با ایران است.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: انگلیس از ابتدا این رژیم جعلی را برای ایجاد جنگ و تفرقه بین کشورهای اسلامی در این منطقه به وجود آورد اما این رژیم جعلی نتوانست در منطقه ریشه بدواند، مرتکب جنایات زیادی شده که مهمترین این جنایات به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی پناه و بمباران بیمارستان‌ها در چند هفته اخیر است.

انتهای پیام
captcha