همکاری جهاددانشگاهی و بسیج به توسعه کشور کمک می‌کند
کد خبر: 4183971
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

همکاری جهاددانشگاهی و بسیج به توسعه کشور کمک می‌کند

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان گفت: همکاری و هم‌افزایی جهاددانشگاهی و بسیج می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار کمک‌کننده باشد.

زاهد شفیعی سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، زاهد شفیعی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان امروز، چهارم آذرماه در جمع خبرنگاران ایسنا و ایکنا، بسیج را یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) و دستاورد تأثیرگذار انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مأموریت‌ و رسالت اصلی بسیج از ابتدای تأسیس آن، حفظ و نگهداری از دستاوردها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و همچنان در این عرصه پیشگام است.

وی افزود: بسیج، فراگیرترین و منسجم‌ترین تشکل مردمی در عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود و به‌صورت خودجوش نقش‌آفرینی می‌کند که نمونه بارز و برجسته آن، حضور مؤثر و همه‌جانبه بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان به نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های نظامی، سازندگی، خدماتی، علمی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: بسیج در همه این عرصه‌ها با رویکرد جهادی و انقلابی وارد عمل می‌شود و عملکرد آن، مصداق بارز اقدام و حرکت مجاهدانه است.

وی بسیج را سرمایه‌ گرانبهای معنوی و هویتی خواند و تصریح کرد: فراگیری، پویایی، بالندگی و جریان‌سازی از ویژگی‌های بارز این تشکل فرهنگی و مردمی به شمار می‌رود که با اتکا به آن‌، جهش‌های قابل توجهی در عرصه‌‌های گوناگون رقم خورده است. تفکر و فرهنگ بسیجی برای مدیریت کلان کشور نوعی ظرفیت محسوب می‌شود و بهره‌برداری از آن باید به‌صورت هدفمند باشد.

شفیعی یادآور شد: در کنار برنامه‌ریزی‌های علمی و اجرایی، اندیشه و روحیه بسیجی و مدیریت جهادی، لازمه موفقیت و پیشرفت کشور است و اگر چنین روحیه و عزمی وجود نداشته باشد، توسعه و پیشرفتی نیز رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نیز همانند بسیج، مولود انقلاب است و روحیه بسیجی و انقلابی دارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری جهاددانشگاهی را از معدود رویش‌های انقلاب خوانده‌اند. این نهاد می‌کوشد تا در کنار دیگر نهادهای انقلابی مانند بسیج، در پرتو مدیریت علمی و جهادی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خاص خود در عرصه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، به توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی کشور کمک کند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان به نقاط مشترک جهاددانشگاهی و بسیج به‌مثابه دو نهاد برخاسته از تفکر اصیل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقطه وصل این دو، رویکرد انقلابی و جهادی آنهاست؛ بنابراین همکاری و هم‌افزایی جهاددانشگاهی و بسیج می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام
captcha