نیروی دریایی ارتش سهم مهمی در قدرت بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان دارد
کد خبر: 4184398
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
سرلشکر باقری:

نیروی دریایی ارتش سهم مهمی در قدرت بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان دارد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح الحاق ناوشکن «دیلمان» را در ناوگان شمال و دریای خزر نماد توان دریایی کشور دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش با حضور در دریای عمان، اقیانوس هند و سایر دریا‌ها و آب‌های بین‌المللی سهم مهمی در قدرت بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان برعهده دارد.

سرلشکر باقری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، در آیین الحاق ناوشکن بومی «دیلمان» به نیروی دریایی ارتش که صبح امروز، دوشنبه، 6 آذر در بندر انزلی برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) و مدد جستن از ساحت قدسی ایشان و با گرامیداشت هفتم آذر «روز نیروی دریایی»، اظهار کرد: حادثه هفت آذر ۱۳۵۹ نقش تعیین‌کننده‌ای در نبرد‌های دفاع مقدس در خلیج فارس، تنگه هرمز و آب‌های میهن اسلامی داشت؛ به‌نحوی که بعد از این واقعه، نیروی دریایی ارتش رژیم بعث عراق دیگر نتوانست فعالیتی در خلیج فارس داشته باشد.

سردار سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به رونمایی ناوشکن بومی دیلمان گفت: الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دیلمان» در ناوگان شمال و دریای خزر نماد توان دریایی کشور است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و کشور‌های ساحلی دریای خزر روابط دوستانه، همه‌جانبه و نظامی دارد؛ لذا از این تریبون و از این مراسم، پیام صلح و دوستی را مجدداً به این کشور‌ها و نیرو‌های مسلح آن‌ها اعلام می‌داریم.

سردار باقری با تأکید بر اینکه ناوشکن دیلمان و سایر توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش در خدمت تأمین امنیت ناوگان‌های تجاری است تصریح کرد: این توانمندی‌ها می‌تواند برای تمام فعالیت‌های ملت عزیز کشورمان و همه کشور‌های همسایه در دریای خزر قابل اتکا باشد.

قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار در گرو توانمندی نیرو‌های مسلح

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را در گرو توانمندی و آمادگی نیرو‌های مسلح دانست و بیان کرد: نیروی دریایی ارتش با حضور در دریای عمان، اقیانوس هند و سایر دریا‌ها و آب‌های بین‌المللی سهم مهمی در قدرت بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان برعهده دارد.

سردار باقری با بیان اینکه نیرو‌های مسلح کشورمان با اتکا به قدرت الهی، توانمندی ملی و بومی خود توانسته‌اند در جهت اجرای تدابیر، راهبرد‌ها و فرامین فرمانده معظم کل قوا امنیت ناوگان‌های تجاری را برای کشور رقم بزنند و بازدارندگی پایدار و امنیت قابل اتکایی را برای همه فعالیت‌های ملی فراهم آورند، گفت: این دستاورد بزرگ در سخت‌ترین شرایط اتفاق افتاده است؛ چرا که ما در اوج تحریم‌ها قرار داریم و نیرو‌های مسلح در تمامی این ۴۵ سال گذشته در تحریم آمریکا و همراهان مستکبر او بوده است، لذا در چنین شرایطی ساخت یک ناوشکن در لبه فناوری جهانی که تمامی بخش‌های آن را صنعتگران دانشمند ایران به انجام رسانده‌اند، شاهکاری بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه الحاق ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی ارتش موجب ایجاد امنیت پایدارتر در شمال کشور و افزایش همراهی و همکاری با سایر ارتش‌های منطقه می‌شود، گفت: در کنار این تجهیزات، آن‌چه نقش اساسی را در دفاع از کشور در بهره‌برداری از تجهیزات و به‌کارگیری توانمندی دارد، سرمایه انسانی مؤمن، متعهد، باهوش، دانشمند و ایثارگری است که این تجهیزات را به‌کار می‌گیرد.

سرلشکر باقری انجام آموزش‌ها، مهارت‌افزایی‌ها و رزمایش‌های کاربردی و موفق را بیانگر عملکرد مناسب و راهبردی مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح کشور دانست و بیان کرد: آموزش‌ها، مهارت‌افزایی‌ها، تمرین‌ها و رزمایش‌ها، باید جدی‌تر و متناسب با صحنه‌های آینده نبرد انجام پذیرد تا حداکثر مهارت را در نیرو‌های عزیزمان شاهد باشیم.

رمز پیروزی ناوشکن دیلمان

وی افزود: آنچه این ناوشکن را از هر سلاحی برنده‌تر و توانایی آن را افزایش می‌دهد، اعتقاد نیرو‌ها و سازندگان آن به روحیه ایثار و فداکاری است که تقویت این روحیه می‌تواند تجهیزاتی که در ظاهر آهن، گوگرد و باروت هستند را به سلاحی توانمند در دفاع از کشور تبدیل کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگر از سخنان خود به تحولات غزه اشاره و پیروزی ارزشمند ملت فلسطین را تبریک گفت و افزود: ملت مظلوم فلسطین که از ظلم و جنایت صهیونیست‌ها طی سالیان گذشته به ستوه آمده بودند؛ تصمیم گرفتند عملیات موفقی را در ۱۵ مهر با آن عظمت، غافلگیری و بدون عیب و نقص انجام دهند.

انتهای پیام
captcha