به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجتالاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی، دبیر این ستاد در نامه خود به ذبیح الله خدائیان با یادآوری اصل هشتم قانون اساسی که ستاد امر به معروف را محل رجوع مردم و طرح مطالبات اقشار مختلف دانسته، تصریح کرد: معاونت اجتماعی و مطالبهگری این ستاد روزانه پاسخگوی تماسهایی با موضوعات مختلف میباشد که دستهبندی و اولویتگذاری این تماسها نشان میدهد مسئله کیفیت و قیمت خودرو در رأس مطالبات مردمی است.
وی افزود: مردم گلایهمند هستند که بر چه اساس و منطقی قیمت یک خودرو گاهی در طول یک ماه چند بار افزایش پیدا میکند، اما کیفیت خودروها ثابت و حتی گاهی دچار افت هم میشود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با توجه به کثرت مطالبات مردمی در بحث سامان دادن به صنعت خودرو بیان کرد: این ستاد از باب امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولان به مسئله شفافسازی نحوه قیمتگذاری خودرو (و نه مسائل تخصصی این صنعت) ورود کرده و با راهاندازی پویش «مطالبهگری شفافسازی قیمت خودرو توسط شورای رقابت» درصدد تجمیع مطالبات مردمی در قالب یک پویش و انتقال آن به نهادهای قانونی کشور برآمد.
وی تأکید کرد: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خود را در کنار تولیدکنندگان کشور میدانیم، اما رضایت مردم بر هر امر دیگری اولی است. این پویش در ۳۰ آبان ماه راهاندازی شد که مورد توجه رسانهها و مردم قرار گرفت، به نحوی که تا تاریخ این نامه بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این پویش را امضا کردهاند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با طرح این موضوع که این ستاد، بعد از رسیدن این پویش به عدد قابل توجه با تهیه و تنظیم این نامه، مطالبه و نارضایتی مردم را به سازمان بازرسی کل کشور که نهاد قانونی متولی در این زمینه است، ارجاع میدهد تا طبق فرآیندهای قانونی به این مطالبه مردم رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خدشه به نظام اسلامی بالاترین منکر است و نارضایتی مردم باعث خدشه به نظام میشود، از شما درخواست داریم در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به مطالبات مردم در زمینه مسائل مرتبط با صنعت خودرو اقدام نمایید.
انتهای پیام