انتشار فراخوان نهضت جمع‌آوری اسناد جنگ و شهدا در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4185572
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

انتشار فراخوان نهضت جمع‌آوری اسناد جنگ و شهدا در کهگیلویه‌وبویراحمد

مسئول مرکز حفظ آثار دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: از عموم مردم شهیدپرور استان به‌خصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان در خصوص جمع‌آوری اسناد جنگ و شهدا و ارسال این آثار به کنگره شهدای استان دعوت می‌شود.

فراخوان نهضت جمع‌آوری اسناد جنگ و شهدا

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی سپاه فتح استان، وحید مثنوی، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 11 آذرماه در جمع خبرنگاران، در خصوص انتشار فراخوان نهضت جمع‌آوری اسناد جنگ و شهدا در استان، اظهار کرد: نباید گذر زمان باعث شود که شهدا و پیشکسوتان ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شوند، در دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت متجلی شد و جلوه‌های بسیار ارزشمندی از آن به ثبت رسید و ایثارگران در آن دوران با خلوص نیت و بدون ذره‌ای ریا برای دفاع از اسلام، انقلاب و مردم در مقابل دشمن ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تا امروز ماندگار مانده است، افزود: امروز آحاد مختلف مردم و مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید در قبال خون شهدا احساس مسئولیت کنند.شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند، می‌توانیم از میان آثار، اسناد و دست‌نوشته‌های شهدا، منش و رفتاری را نهادینه کنیم که بی‌تردید نجات بخش است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی، کمیته جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح و کنگره ملی شهدای استان ماموریت جمع‌آوری، نگه‌داری و مستندسازی اسناد را برعهده گرفت؛ که با توجه به ضرورت هماهنگی و انسجام مراکز اسنادی دفاع مقدس در استان، جهت جلوگیری و پرهیز از دوباره کاری در راستای دست‌یابی متمرکز و بهینه به این اسناد، فراخوان نهضت جمع آوری اسناد شهدا را به اطلاع عموم مردم شهید پرور استان به‌خصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان می‌رساند، چرا که جمع‌آوری و حفظ اسناد شهدا باید به وظیفه‌ای همگانی تبدیل شود.

مثنوی همچنین در خصوص تکمیل مخزن اسناد مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح، گفت: این کار می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و باید مورد توجه مسئولان در سطوح مختلف قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفتی که تاکنون این کار داشته به سادگی انجام نشده و سختی‌های خاص خود را دارد، اضافه کرد: مهم این است که در جمع آوری اسناد شهدا نظم و پیوستگی باید وجود داشته باشد و مهم‌تر از همه در شرایط بسیار خوب و مناسب نگهداری شوند.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: در راستای ترویج یاد و پیام شهدا و تکمیل مرکز اسناد دفاع مقدس استان و تولید آثار رسانه‌ای و مکتوب این مرکز نیازمند مشارکت و همکاری عموم مردم شهید پرور استان به‌خصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان در خصوص جمع‌آوری اسناد جنگ و شهدا و ارسال این آثار از طریق راه‌های ارتباطی ذیل‌الذکر است.

مثنوی در پایان گفت: قالب اسناد می‌تواند آثار مکتوب، فیلم، عکس، دست‌نوشته، خاطره، یادداشت، آثار صوتی، مصاحبه، مستند و هرگونه اسناد مرتبط با شهدا باشد. علاقه‌مندان آثار خود را به آدرس  یاسوج- میدان امام حسین (ع) – ابتدای 60 متری امام خمینی(ره) مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح و یا از طریق شماره تلفن (۰۹۰۳۰۹۵۹۷۱۰) در تمامی شبکه‌های اجتماعی داخلی ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha