نیاز مردم چهارمحال‌وبختیاری به پزشک متخصص روی زمین نماند
کد خبر: 4186033
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
امام‌ جمعه شهرکرد:

نیاز مردم چهارمحال‌وبختیاری به پزشک متخصص روی زمین نماند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام کمبود پزشک متخصص در چهارمحال‌وبختیاری را یادآور شد و گفت: مردم در نقاط مختلف استان از نبود متخصص در مضیقه هستند؛ امیدواریم وزارت بهداشت و درمان نگاهی جدی برای تأمین پزشکان متخصص داشته باشد و این نیاز مردم روی زمین نماند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان امروز، ۱۴ آذرماه در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به آموزه نورانی در آیه ۷۱ سوره مبارکه توبه «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ» زنان و مردان مؤمن باید پشتیبان یکدیگر باشند، اظهار کرد: مؤمنان در جامعه ایمانی همواره به یکدیگر مهر و محبت می‌ورزند و یاری‌گر یکدیگر هستند، اهل امر به معروف و نهی از منکر برای رسیدن به درجات بلند انسانی هستند، فساد را از جامعه می‌زدایند و پرچم نماز و زکات را برافراشته نگه می‌دارند. 

وی ادامه داد: مطیع خدا و رسول و دین بودن مشی مؤمنان است، آنان اطاعت کورکورانه از مستکبران و طاغوت ندارند؛ دلبستگی‌های دنیوی مانع اطاعت خداوند است و مؤمنان دل به دنیا نمی‌بندند که خداوند در قرآن به اینان وعده رضوان الهی و مساکن طیبه می‌دهد. 

نکونام با اشاره به اینکه اینها ارزش‌های نظام اسلامی است که مدیران باید در این وادی باشند، بیان کرد: مدیران باید مجموعه خود را به سمت ایمان و پاکی‌ها و تقوا، عدالت و مردم‌داری سوق دهند. 

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه سلامت و مجموعه بهداشت و درمان مقوله مهم جامعه است، گفت: سلامت و عافیت‌طلبی از ابعاد مهم دعاهای توصیه شده و یک نعمت پر اهمیت است. خانواده علوم پزشکی متولی ایجاد سلامت برای جامعه است و با نگاه گسترده که به مقوله سلامت وجود دارد، باید بتواند سلامت جامعه را در همه ابعاد تضمین کند.

نکونام با تأکید بر اینکه مقوله سلامت کار سنگین و گسترده‌ای است، افزود: این مجموعه باید در همه مناطق فراگیر باشد و این مستلزم تلاش زیاد است تا مردم احساس کنند از خدمات بهداشت و درمان به خوبی بهره‌مند هستند. 

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری هم از حیث تجهیز و هم ارتقای دانشگاه علوم پزشکی نیازمند نگاه‌های بیشتری است، ادامه داد: جا دارد مجموعه‌های بهداشتی و درمانی استان از حیث عده و عُده حتی‌الامکان به‌قدری ارتقا یابد که مردم مستغنی از مراجعه به دیگر استان‌ها باشند. 

نکونام تأکید کرد: قطب شدن استان در برخی حوزه‌ها موضوعیت دارد و در حوزه سلامت نیز باید این اتفاق بیفتد که این مهم مستلزم میدان دادن و تشویق و پشتیبانی مسئولان از بخش خصوصی است.

امام‌جمعه شهرکرد کمبود پزشک متخصص در استان را یادآور شد و گفت: مردم در نقاط مختلف استان از نبود متخصص در مضیقه هستند، امید است وزارت بهداشت و درمان نگاهی جدی برای تأمین پزشکان متخصص داشته باشد و این نیاز مردم روی زمین نماند.

تحولات عظیم در زیرساخت‌های نظام سلامت 

در ادامه، بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امروز اتفاقات بزرگی در نظام سلامت افتاده و امکانات متمرکز در مرکز نیست، اظهار کرد: در دولت با نگاه خوب این دولت، بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور فعال شده و نهضت تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام رونق گرفته است؛ همچنین بیش از ۲ هزار پروژه بهداشتی در کشور به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری یک عقب‌افتادگی چندساله به وضوح مشخص است و لذا تکالیف زیادی را در قبال این استان بر دوشمان احساس می‌کنیم که با مدیریت خوب مسئولان استانی این مشکلات علوم پزشکی کاهش خواهد یافت.

رحیمی گفت: امیدواریم تا چند ماه آینده با توجه به مصوبات خوب سفر رئیس‌جمهور، تحولات عظیمی را در حوزه زیرساخت‌های نظام سلامت استان شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha