برگزاری روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه در گلستان
کد خبر: 4186069
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

برگزاری روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه در گلستان

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان به برگزاری سنت روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: روضه‌های خانگی یکی از معتبرترین و با اصالت‌ترین سنت‌ها در احیای ارزش‌های دینی است.

حجت السلام محمدزاده رئیس تبلیغات گرگان

حجت‌الاسلام سیدجواد محمدزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: فاطمه زهرا(س) الگویی همه‌جانبه است و جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به پیروی از چنین الگویی دارد و باید ایشان را سرمشق خود قرار دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی عصمت، عفت، پاکدامنی و تمام کمالات انسانی است، گفت: آیه تطهیر در شأن ایشان و اهل‌بیت(ع) نازل شده است. لذا این بانوی باعظمت و بی‌نظیر باشخصیت‌ترین، اجتماعی‌ترین و در عین حال عفیف‌ترین انسان است که باید سرمشق خود در تمام راه و رسم زندگی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام محمدزاده به برگزاری سنت روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: روضه‌های خانگی یکی از معتبرترین و با اصالت‌ترین سنت‌ها در ارزش‌های دینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان ادامه داد: در روضه‌های خانگی اصل اول اعتلای خانواده و موضوع جمعیت و جوانی و دورهمی خانوادگی است که انتقال معارف دینی و ارزش‌های مقدس اسلامی در قالب کوچک خانواده و همسایه و محله رخ می‌دهد و سخنران با اتکا به قرآن و اهل‌بیت(ع) در این جمع به بیان معارف اسلامی می‌پردازد.

وی با بیان‌ اینکه امسال بیش از هزار روضه خانگی در ایام فاطمیه در گرگان پیش‌بینی کردیم، افزود: یکی از برکات روضه‌های خانگی حضور جوانان و تشکیل حلقه‌های معرفتی و استفاده از ظرفیت نخبگان و مبلغین در محلات برای احیای روضه‌های خانگی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان همچنین به برگزاری نذرواره فاطمی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: طبخ غذا در ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، نذر توزیع بسته معیشتی و نان صلواتی به نیت حضرت زهرا(س)، آزادسازی زندانیان غیرعمد، نذر تلاوت سوره کوثر، نذر روضه صلواتی (مبلغین، مبلغات، مداحان)، نذر روضه‌های خانگی (شهرستان‌های گرگان 2000، گنبد 1500 و شهرستان‌های دیگر، هر کدام 1000 محفل روضه خانگی)، نذر خطبه فدکیه(قرائت و حفظ)، نذر نامگذاری فرزندان دختر به نام فاطمه، نذر ایستگاه‌های صلواتی در جلوی درب مغازه‌ها، پاساژها، محلات، میادین، تکریم مقام مادران شهید در مساجد به همراه خاطره‌گویی مادر شهید بین نمازهای جماعت مسجد و برپایی روضه‌های فاطمی براساس زیست بوم استان در مدارس، برگزاری کرسی تلاوت تدبری با محوریت عفاف و حجاب در محلات و نذر ختم قرآن، نذر قرائت حدیث کساء از جمله اقداماتی است که در این نذرواره انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha