سرفصل‌های درسی دانشگاه متناسب با نیاز روز جامعه باشد
کد خبر: 4186144
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
استاندار قم:

سرفصل‌های درسی دانشگاه متناسب با نیاز روز جامعه باشد

آقامیری با اشاره به کاربردی کردن سرفصل‌های درسی گفت: امروزه نیاز است که در دانشگاه‌ها سرفصل‌های درسی را متناسب با نیاز‌های درسی تنظیم کنیم تا راهگشای مشکلات کشور باشد وگرنه به سمت مدرک‌گرایی می‌رویم.

محمد آقامیری استاندار قمبه گزارش ایکنا قم، محمد آقامیری، استاندار قم در در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم که به مناسبت هفته پژوهش، امروز 14 آذرماه در دانشگاه قم برگزار شد، در خصوص ارتباط بین صنعت و علم در دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه و صنعت باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم چرا که مشکلات کشور به دست نخبگان که علم تولید می‌کنند حل می‌شود همچنین استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌تواند حلال مشکلات کشور باشد.

وی افزود: اگر بتوان از ظرفیت‌ها و ثروت‌های کشور که همان نخبگان کشوری هستند استفاده کرد، می‌توان خیلی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد، چرا که باید بدانیم اتفاقات خوب کشور از این لایه نخبگان رد شده است و با توکل به خدا، خود اتکایی و توجه ویژه به نخبگان توانستیم خیلی از مشکلات کشور را حل کنیم. برای مثال در گذشته می‌گفتند ایرانی‌ها حتی نمی‌توانند کارگر صنعت نفت شوند، اما امروزه دیدم که با رفتن سه کشور به بهانه تحریم از صنعت نفت، با اتکا به توان داخلی توانستیم فاز ۱۱ پارس جنوبی را افتتاح کنیم و اینجاست که ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌تواند کارساز باشد.

استاندار با اشاره به لازمه تقاضا محور بودن پژوهش‌های کشوری، تصریح کرد: پایان‌نامه‌ها باید تقاضا محور شوند و گوشه‌ای از مشکلات کشور را حل کنند، اگر پژوهش‌ها توانست مشکلات کشور را حل کند نرخ رشد اقتصادی ما نیز با نگاه به اقتصاد مقاومتی، پیشرفت خواهد داشت و گره از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور نیز می‌گشاید.

وی ادامه داد: سرفصل‌های درسی امروزه باید متناسب با نیاز روز و کاربردی باشد و اگر صرفا به دانستن سرفصل‌ها و نمره گرفتن اکتفا کنیم، علم ما اثر مخربی خواهد داشت و به سمت مدرک‌گرایی حرکت می‌کنیم و فقط مدرک ارزش پیدا می‌کند، در حوزه‌های اجرایی باید همه چیز را علمی پیش ببریم.

آقامیری در پایان درباره هدفمند کردن سرمایه‌های پژوهشی اظهار کرد: سرمایه‌های پژوهشی کشور در زمینه هدفمند مصرف نمی‌شود و باید برای این سرمایه‌ها در یک مسیر درست حرکت کنند تا بتوانیم به هدفمان برسیم.

انتهای پیام
captcha