خانواده‌ها به فراگیری قرآن فرزندان بی‌توجه نباشند
کد خبر: 4186176
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
یک حافظ قرآن خواستار شد؛

خانواده‌ها به فراگیری قرآن فرزندان بی‌توجه نباشند

یک حافظ کل قرآن با بیان اینکه مادران تأثیرگذارترین افراد در خانواده هستند، گفت: اگر مادر فرزندش را به فراگیری و حفظ قرآن تشویق و شرایط را فراهم کند آن‌گاه خواهد دید که فرزندش در این مسیر قدم می‌گذارد.

سمانه کارگر، مربی حفظ قرآن‌کریم در خراسان جنوبیسمانه کارگر، مربی حفظ قرآن‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه علاقه و تشویق اعضای خانواده و همین‌طور علاقه به معنویات و دوری از آسیب‌های جامعه مرا به حفظ قرآن ترغیب کرد، گفت: از شش سالگی سوره‌های کوچک قرآن را حفظ ولی به‌طور جدی از 19 سالگی در دارالقرآن مسجد محله شروع به حفظ کردم و در طی دو سال آن‌را به پایان رساندم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مربی حفظ چهار قرآن‌آموز در مسجدالحسین جوادیه بیرجند هستم، افزود: در مسیر آموزش با مشکلاتی روبه‌رو هستیم؛ نیاز به حمایت مالی برای تشویق قرآن‌آموزان داریم؛ همچنین مکان مناسبی که در آن بتوانیم تمرکز بر حفظ داشته باشیم. از آنجایی که کلاس‌ها در مسجد برگزار می‌شود گاهی اوقات به‌دلیل همزمانی با دیگر برنامه‌ها، قرآن‌آموزان نمی‌توانند تمرکز لازم را داشته باشند.

مربی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه برای شروع حفظ، حافظ باید در یک مکان آرام باشد، تصریح کرد: ابتدا با نگاه به صفحه‌ای که می‌خواهم حفظ کنم انداخته و بعد از روش استماع ترتیل بعد از سه‌ بار تکرار به حفظ می‌پردازم که از روش تقطیع برای آیه‌های طولانی و باقی آیات را نیز به‌صورت تک‌به‌تک از روش استماع ترتیل حفظ می‌کنم.

وی با بیان اینکه مشوقان اصلی که من را در این مسیر نورانی همراهی کردند، خانواده‌ و همسرم بودند که توانستم حافظ قرآن شوم، تصریح کرد: حفظ قرآن هم مثل باقی اهداف زندگی است و هر کسی که بخواهد در هر شرایطی می‌تواند آیات این کتاب آسمانی را حفظ کند.

کارگر با اشاره به اینکه در مسابقات زیادی شرکت کرده‌ام، گفت: با شرکت در مسابقات اوقاف و بسیج توانستم مدرک حفظ سه جزء، پنج جزء ، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء را به‌دست بیاورم.

مربی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه همه آیات قرآن زیباست، اظهار کرد: آیه ۳۹ سوره نجم نیز برای من زیبایی خاصی دارد، چراکه انسان به اندازه تلاش کردن خود نتیجه می‌بیند.

این حافظ قرآن با بیان اینکه تأثیراتی که حفظ قرآن در زندگی می‌گذارد شاید در بقیه حوزه‌ها نتوان مشاهده کرد، گفت: بهترین تأثیری که حفظ در زندگی‌ام گذاشته است نزدیک شدن به خدا و داشتن صبر و مقاومت در مشکلات است، لذا هنگامی که به خواندن قرآن می‌پردازم خودم را در محضر خدا تصور و به معنی قرآن فکر می‌کنم.

کارگر با بیان اینکه برای تثبیت حفظ قرآن روزانه دو تا سه ساعت زمان می‌گذارم، بیان کرد: علاقه زیادی دارم که تعداد قرآن‌آموزان افزایش پیدا کرده و بتوانم در این مسیر نورانی به قرآن‌آموزانم کمک کنم تا بتوانند حافظ کل شوند.

مربی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه مادران تأثیرگذارترین افراد در خانواده هستند، اگر مادر فرزندش را به فراگیری و حفظ قرآن تشویق و شرایط را فراهم کند آن‌گاه خواهد دید که فرزندش در مسیر قرآن قدم می‌گذارد، گفت: در جامعه هنوز حفظ قرآن جای واقعی خود را پیدا نکرده است، خانواده‌ها به قرآن خواندن حتی درست خواندن قرآن هم بی‌توجه هستند.

انتهای پیام
captcha