پرتوانی فارس طی ایام اربعین در خدمت‌رسانی به زائران در مرزهای کشور
کد خبر: 4186888
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

پرتوانی فارس طی ایام اربعین در خدمت‌رسانی به زائران در مرزهای کشور

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان حضور استان فارس و شهرداری شیراز را در مرز شلمچه طی ایام اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی پرتوان توصیف کرد.

افتتاح مجموعه فرهنگی احمدبن موسی، شلمچهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز، 18 آذرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه گفت: استان‌های زیادی در مرزهای کشور هر ساله در ایام اربعین حضور دارند، اما استانی پرتوان‌تر از فارس و شهری پرتوان‌تر از شیراز به‌ویژه شورا و شهرداری این کلان‌شهر نداریم.

وی بیان کرد: ۲۰ سال قبل کمتر کسی تصور می‌کرد که در مراسم اربعین بالغ ‌بر ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان به سمت کربلای معلی حرکت کنند و امروز با عنایت الهی این مراسم هرسال پرشورتر از سال‌های قبل این حرکت انجام می‌شود.

موسوی‌فرد با تأکید بر اینکه اربعین بستر حکومت جهانی امام عصر(عج) را فراهم می‌کند و در این خصوص تردیدی وجود ندارد، ادامه داد: در ایام اربعین نه‌ تنها شیعیان که غیر شیعیان و غیرمسلمانان نیز شرکت می‌کنند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: در ایران اسلامی نیز سال‌های متمادی است که مر‌دم هرسال پرشورتر از سال‌های قبل به سمت‌وسوی کربلای معلی حرکت می‌کنند که طبیعتا این حرکت نیاز به بسترسازی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان یادآور شد: در داستان حج از فردای پایان یافتن مناسک حج برنامه سال آینده، برنامه‌ریزی می‌شود که طبیعتاً در موضوع اربعین هم باید همین‌گونه باشد و برنامه‌ریزی جامع انجام شود.

انتهای پیام
captcha