اعتراف شرق‌شناس صهیونیست به قدرت ایمان رزمندگان حماس
کد خبر: 4188251
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

اعتراف شرق‌شناس صهیونیست به قدرت ایمان رزمندگان حماس

مردخای کیدار، شرق‌شناس صهیونیست، با اعتراف به اینکه قدرت رزمندگان حماس در ایمان آنها و عقیده به جهاد در راه خدا نهفته است، پیروزی در غزه را در نهایت از آن فلسطینیان دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مردخای کیدار، شرق‌شناس صهیونیست و مدرس دانشگاه بار-ایلان در فلسطین اشغالی، با اعتراف  به اینکه قدرت رزمندگان حماس در ایمان آنها و این اعتقاد نهفته است که آنها در راه خداوند می‌جنگند، تصریح کرد: معیارهای پیروزی نزد حماس و نظامیان اسرائیلی فرق دارد و پیروزی در غزه در نهایت از آن حماس و فلسطینیان  خواهد بود.  

کیدار خاطرنشان کرد: جامعه [اسرائیل] در جنگ یک سرباز را با سرباز دیگری در میدان جنگ مقایسه می‌کند، در حالی که در نظر حماس اینگونه است که حتی اگر یکی از  رزمندگان دست‌وپایش بریده شود و تنها دو انگشت روی دست دیگرش باقی بماند، بر خرابه‌های مسجدی ویران شده می‌ایستد و با آن دو انگشت علامت پیروزی را نشان می‌دهد و پیروز خواهد شد.

کیدار در یک مصاحبه تلویزیونی در شبکه 14  رژیم صهیونیستی اشاره کرد که معنای بقا و استواری بین دو طرف درگیری متفاوت است.

مهمان دیگر برنامه که خود را پژوهشگر فرهنگ عربی و اسلامی کرد که به مدت 25 سال در بخش اطلاعات نظامی ارتش خدمت کرده است، در پاسخ به این سؤال که پس چه کسانی تسلیم می‌شوند و سلاح‌های خود را می‌اندازند، پاسخ داد: چند نفر تسلیم شدند؟ و چند نفر در داخل تونل‌ها باقی‌ مانده‌اند؟ به من بگویید، هزاران نفر از آنها در حال جنگ هستند؛ داستان آن چیزی نیست که ما امروز می‌بینیم.

کیدار در پاسخ به این سؤال که یهودیان نیز به آینده نگاه می‌کنند و آنها خود را قوم منتخب و جاودانه خداوند می‌دانند، پاسخ داد: آیا آمریکایی‌ها برای همیشه از اسرائیل حمایت خواهند کرد؟ آیا اروپا برای همیشه از شما حمایت خواهد کرد؟ آیا جامعه ما  برای همیشه از ما حمایت خواهد کرد؟

این شرق‌شناس صهیونیستی مؤلفه مذهبی و عقیدتی را عنصر بسیار مهمی در نبرد بین حماس و ارتش رژیم صهیونیستی می‌داند و می‌گوید: آیه‌ای در قرآن وجود دارد که می‌گوید خداوند با صابران است. آنها معتقدند که خدا با کسانی است که توانایی صبر برای مدت طولانی را دارند. درک ما از واژه صبر در زبان عبری کاملاً متفاوت است. در واقع هیچ کلمه‌ای برای صبر در عبری وجود ندارد.

کیدار به مفهوم صبر در اسلام و حماس اشاره کرد و گفت: «صبر یعنی دو یا سه ماه در تونل بودن، ندیدن نور روز، مشکل یافتن غذا، بیرون رفتن، کشیدن اسلحه کلاشینکف و کشتن دشمنان. چرا چنین چیزی مقدور می‌شود، زیرا رزمنده حماس توانایی صبر برای مدت طولانی را دارد.»

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم تعادل در موازین اعتقادی و صبر در جنگ، یعنی شکست حماس یا تسلیم شدن رزمندگان آن و اینکه آیا این امور  الهام گرفته از تخیلات رژیم صهیونیستی است و هیچ ربطی به واقعیت ندارد، گفت: ما در حباب زندگی می‌کنیم، در حالی که آنها برای خدا زندگی می‌کنند. خدا با آن‌هاست. آنها مبارزان جهاد هستند.

وی افزود: یک روز با وزیر تزیپی لیونی(وزیر خارجه سابق اسرائیل) صحبت کردم و به او گفتم که ساختار مذهبی اینجا در بین آنها (فلسطینی‌ها) غالب است. آنها برای رضای خدا می‌جنگند.

کیدار در پایان سخنان خود گفت: توانایی که آنها(حماس) در باور و پایبندی به این عقیده دارند بسیار زیاد و بزرگ است. من نمی‌گویم که توانایی ما کمتر است، اما آنها رویکردی دینی دارند حال آنکه در نزد بسیاری از ما این رویکرد به جنگ وجود ندارد.  

انتهای پیام
captcha