طراحی اپلیکیشن جدید آموزش قرآن برای کودکان در عربستان
کد خبر: 4188553
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

طراحی اپلیکیشن جدید آموزش قرآن برای کودکان در عربستان

انجمن فعال در زمینه امور اسلامی در عربستان از راه‌اندازی اپلیکیشن جدیدی برای آموزش روخوانی صحیح به کودکان زیر هشت سال خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبق، انجمن خدمت به سنت و قرآن البرهان از راه‌اندازی اپلیکیشن «سالم» برای آموزش قرآن به کودکان بدون نیاز به معلم به عنوان یک نمونه فنی منحصر به فرد خبر داد.

این نرم‌افزار در چارچوب استفاده از فناوری مدرن برای ارتقای ارزش‌های کودکان و افزایش توانایی‌های آنها ارائه و با بودجه بنیاد خیریه عبدالله الراجحی تهیه شده است.

ایده اپلیکیشن سالم یک سفر داستانی است که در آن کودکان (4 تا 8) ساله با دوستی به نام سالم که یک کودک مصمم و باهوش است و پرنده‌اش همراه می‌شوند. 

کاربران در یک ماجراجویی استثنایی و هیجان‌انگیز با طی مراحل و موانعی که در هر مرحله دشوارتر می‌شود به مسیر خود ادامه می‌دهند تا جعبه‌های نوری را که موجودات شیطانی دزدیده‌اند و با آن به داخل جنگل پرواز کره‌اند بازپس بگیرند.

در پایان این سفر جالب، کودک می‌تواند از طریق بازی‌های جذاب و داستان‌های طنز مفید، نحوه تلفظ صحیح حروف و کلمات عربی و قرائت سوره فاتحه را به صورت صحیح بیاموزد.

همه اینها از طریق نرم‌افزارهای قوی و سازگار با تلفن‌های همراه و تبلت و با  نوآوری‌های گرافیکی حرفه‌ای مناسب و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و ابزار هوش مصنوعی، مانند «تشخیص گفتار»(Speech Recognition) در محیطی هیجان‌انگیز و جذاب برای کودک انجام شده است. 

علاوه بر این فناوری تصحیح خودکار برای کودک هنگام خواندن کلمات یا هنگام قرائت سوره فاتحه که با توانایی بالای تشخیص و تجزیه و تحلیل صدا همراه است و پایگاه‌های اطلاعاتی با نمونه‌های مختلف تلاوت، برای اطمینان از تصحیح دقیق به آموزش کودکان کمک می‌کند.

عبدالرحمن بن خضیر الخضیر، دستیار مدیر اجرایی انجمن خدمت به قرآن و سنت «البرهان» گفت: ایده این اپلیکیشن در نتیجه توصیه تیمی شکل گرفت که توسط این انجمن منصوب شده بود. مطالعات و بررسی‌های دقیق در مورد خدمات ارائه شده به کودکان زیر هشت سال، کمبود برنامه‌های کاربردی مناسب را که بتوانند آموزش و بازی را با هم ترکیب کنند برای این گروه سنی تأیید کرد.

الخضیر خاطرنشان کرد که این انجمن نیاز خانواده‌های مسلمان را برای آموزش حروف عربی به کودکان و تلاوت قرآن به روشی آسان احساس کرد. 

همچنین فهد المبرّز، مدیر پروژه در بنیاد خیریه عبدالله الراجحی بر توجه این مؤسسه به حمایت کامل از این پروژه از ابتدای آغاز به کار تأیید کرد. وی همچنین به کارگیری فناوری‌های پیشرفته در آموزش کودکان را مهم دانست.

انتهای پیام
captcha