فعالیت بیش از 7 هزار خادمیار در کانون خدمت قرآنی آستان قدس رضوی + فیلم
کد خبر: 4188963
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
حجت‌لاسلام میریان خبر داد:

فعالیت بیش از 7 هزار خادمیار در کانون خدمت قرآنی آستان قدس رضوی + فیلم

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه کانون خدمت قرآنی این آستان یکی از کانون‌های 19گانه خدمت رضوی است، گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار خادمیار در سراسر کشور ذیل عنوان این کانون، مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام میریانکانون خادمیاران قرآنی آستان قدس رضوی یکی از کانون‌های 19گانه خدمت رضوی است که همزمان با تأسیس مرکز قرآن آستان قدس رضوی در سال 96 آغاز به کار کرده و پذیرای فعالان و کارشناسان قرآنی است که در عرصه گوناگون فعالیت‌های قرآنی آمادگی خود را برای خدمت اعلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسعود میریان؛ مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: آستان قدس رضوی با تشکیل 19 کانون خدمت رضوی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... و حتی علمی فعال است که در این راستا افراد متخصص که در خود این توانایی را احساس کرده تا در هر یک از این عرصه‌ها منشأ اثر باشند، با ثبت‌نام در سامانه کانون خادمیاران، آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این کانون‌ها، کانون خادمیاران قرآنی است، گفت: افرادی که تمایل به حضور و فعالیت در این کانون دارند تاکنون به بیش از هفت هزار نفر در اقصی‌نقاط کشور رسیده‌اند که نام و مشخصات آنها در سامانه ثبت شده است و این افراد در محل اقامت یا کار خود به انحای مختلف در حال خدمت‌رسانی قرآنی هستند.

میریان تصریح کرد: پس از ثبت اسامی در سامانه، این افراد باید در طول هفته شش ساعت از زمان و اوقات خود را وقف خدمت در ساحت رضوی و صرف امور قرآنی کنند که معمولاً خدمت آنها در کسوت مربی آموزش قرآن، تلاوت در محافل و مجالس انس با قرآن و حتی جلسات سنتی و خانگی قرآن جلوه‌گر می‌شود یا به عنوان تیم اجرایی برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل به فعالیت می‌پردازند.

وی در پایان افزود: البته ما از تجارب این افراد در جریان برگزاری طرح‌هایی همچون شمیم تلاوت، من قرآن را دوست دارم نیز استفاده می‌کنیم و در جریان برگزاری دوره مهدالرضا هم براساس علاقه‌مندی آنها از وجودشان بهره می‌بریم؛ در هر صورت فعالیت آنها به عنوان رزومه کاری ثبت شده و بر مبنای سوابق کسب شده، به مدارج بالاتری ارتقا پیدا کرده و مثلاً از مرحله خادمیاری به خادمی تشرفی می‌رسند که البته متناسب با هر مرحله مزایایی هم به آنها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha