مدیران انقلابی مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند
کد خبر: 4189072
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
رحیمی‌نسب:

مدیران انقلابی مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

مدیرکل و دبیر مشاوران وزرا دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌ها نباید خالی از فرزندان شهدا باشند، گفت: مدیر انقلابی و جهادی باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در برنامه کاری خود بگنجاند.

اجلاسیه مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه های اجرایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رضا رحیمی‌نسب، مدیرکل و دبیر مشاوران وزرا دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران، امروز، 29 آذرماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و اجلاسیه مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران که در سالن غدیر استانداری مرکزی، برگزار شد، ضرورت توجه به امور ایثارگران و خانواده شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: رسیدگی به امور ایثارگران یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم است و اگر این مشکلات در این بازه زمانی برطرف نشود، مشخص نیست در دولت‌های بعدی بتوان به یک حد مطلوب در حوزه ایثارگران رسید.

وی با بیان اینکه ایثارگران مشکلات بسیار داشته و برای رفع آن باید اهتمام ویژه داشت، به وجود بیش از هزار قانون در ویژه این قشر از جامعه اشاره کرد و افزود: با وجود این تعداد قانون، تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم فقط 19 درصد قوانین در دستگاه‌های اجرایی انجام شد و امروز این رقم به ۳۰ درصد رسیده و با این وجود ۷۰ درصد قوانین اجرا نمی‌شود. البته بخشی از قوانین نارس و بخشی هم که ظرفیت اجرا دارد از سوی مدیران انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت از تمام توان و ظرفیت خود برای ترویج و خدمات حوزه ایثارگری استفاده کرده و انجام این مهم را در سایه سفرهای استانی در دستور کار دارد، تأکید کرد: سفرهای انجام شده به هیچ عنوان تشریفاتی نبوده و توانسته بسیاری از مشکلات را گره‌گشایی کند. به دنبال برنامه‌های پیش‌بینی شده 33 نفر از مشاوران وزرا در امور ایثارگران سه روز در استان حضور داشته باشند و در طی این مدت برای دو هزار و 439 نفر میزخدمت برپا شد.

این مقام مسئول از نگاه مثبت مجموعه مدیران استان مرکزی در پرداختن به مسائل مرتبط با حوزه ایثارگری اشاره و تصریح کرد: نگرش موجود در استان می‌تواند شروعی مطلوب برای اقدامی بزرگ باشد. در برخی استان‌ها به فرزندان شهدا توجه ویژه نشده و پشت در مدیریت‌ها باقی می‌مانند. نگاه مدیریت استان مبتنی بر رفع مشکلات ایثارگران است، اما عیوب و نواقصی در برخی موارد دیده شده است.

وی ادامه داد: توجه به شرح وظیفه ۱۴ بندی از سوی معاون اداری استخدامی ریاست جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ شده و پس از آن نیز ۲۵ فعالیت و مأموریت ویژه توسط معاون رئیس‌جمهور ابلاغ شده است که باید مورد توجه ویژه باشد.

رحیمی‌نسب تجلیل از 783 نفر از ایثارگران و خادمان شهدا، اجرای طرح سپاس در قالب بازدید از 183 خانواده شهید، برگزاری ۴۵ نشست با مسئولان برای تبیین قوانین، دریافت ۵۵۳ نامه و ۵۱ سخنرانی در سطح دستگاه‌ها به عنوان اقدامات سفر یاد کرد. همچنین در دو سال گذشته بیشترین دستورالعمل و بخش‌نامه در مورد ایثارگران به ادارات و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ابلاغ مجدد دستورالعمل اجرایی به مدیران در ۱۴ بند، اضافه کرد: انتظار می‌رود تمامی مدیران نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشند. برای تحقق این مهم دستگاه‌های اجرایی باید مشاور ویژه از اعضای جامعه ایثارگری را جهت پیگیری مسائل معرفی کنند.

رحیمی‌نسب اجرای طرح «سپاس» را یکی از برنامه‌های مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری برشمرد و بر ضرورت و تداوم جدی این طرح تأکید کرد و گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در راستای اجرزای این طرح ابلاغیه‌ای را به تمام دستگاه‌ها از وزرا تا استانداران و معاونان ارسال کرده است. به اجرای این طرح نباید به عنوان رفع تکلیف نگاه کرد. این طرح می‌تواند عاملی برای کسب روحیه مدیران باشد.

وی توجه به ایثارگران، فرزندان شهدا و باور به ارزش‌های انقلاب و شهدا را از جمله شاخصه‌های مدیر انقلابی دانست و اظهار کرد: مدیر انقلابی و جهادی باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در برنامه کاری خود بگنجاند. سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها نباید از فرزندان شهدا خالی و این قشر همواره جزو بهترین پرچمداران حوزه ایثار و شهادت در دستگاه‌ها شناخته شده و به شمار می‌روند.

انتهای پیام
captcha