برگزیدگان رویداد «فهمیده‌ها» در ملایر تجلیل شدند
کد خبر: 4189100
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

برگزیدگان رویداد «فهمیده‌ها» در ملایر تجلیل شدند

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه برگزاری رویداد فهمیده‌ها طرحی نو و فرهنگی در حوزه تربیتی برای کشف استعدادهای دانش آموزی در حوزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت بود، گفت: با برگزاری این رویداد توانستیم بسیاری از استعدادهای دانش آموزی را کشف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایربه گزارش ایکنا از همدان، مهدی عابدینی‌نیا، مدیر آموزش و پرورش ملایر عصر امروز 29 آذر ماه در اختتامیه رویداد عصر فهمیده‌ها (رویداد نسل جدید انقلاب اسلامی) در ملایر، با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز امیدهای فردای کشور و آینده‌سازان این کشورند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در آموزش و پرورش همواره شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، علمی و ورزشی بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا برگزاری رویداد فهمیده‌ها طرحی نو و فرهنگی در حوزه تربیتی برای کشف استعدادهای دانش آموزی در حوزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت بود، افزود: با برگزاری این رویداد با این رویکرد توانستیم بسیاری از استعدادهای دانش آموزی را کشف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه برگزاری رویداد فهمیده‌ها عرصه خوبی ایجاد کرد تا دانش آموزان استعدادهای خود را در حوزه‌های مختلف بروز دهند، افزود: این فعالیت‌ها در آینده ساز بودن این دانش آموزان بسیار اثر گذار است. یکی از دغدغه‌های ما این است که دانش‌آموزان نخبه در هر حوزه استعدادیابی شوند، همواره ما به دنبال ایجاد چنین فضاهایی این چنینی شهرستان هستیم و عصر رویداد فهمیده‌ها این زمینه را تا حدود زیادی ایجاد کرد، قرار است این برنامه‌ها مستمر باشد.

عابدینی‌نیا همچنین با بیان اینکه امروز با توجه به بهانه‌های واهی دشمن و ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم باید فضای مشارکت حداکثری را برای حضور پر شور مردم در عرصه مهم سیاسی انتخابات فراهم کرد، گفت: در این زمینه دانش آموزان هر چند خود به عنوان رأی‌دهنده نمی‌توانند در فضای انتخابات حضور پیدا کنند اما می‌توانند در حضور و مشارکت حداکثری خانواده‌ها تاثیرگذار باشند.

وی همچنین برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌ها را باعث ایجاد انگیزه دانش آموزان برای مشارکت‌ها در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: در این راستا همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

در ادامه مژگان کمالی مسئول بسیج دانش آموزی ملایر نیز اظهار کرد: عصر جدید فهمیده‌ها با هدف استعدادیابی دانش  آموزان ملایری با حضور 35 گروه شرکت کننده شامل 4 گروه پسران و 29 گروه دختران به مدت چهار روز در سطح شهرستان ملایر برگزار شد .

وی با بیان اینکه بعد از داوری چهار داور برجسته شهرستان برگزیدگان گروه های مختلف انتخاب شدند، افزود: از بین گروه‌های شرکت کننده 8 گروه و به صورت فردی برگزیدگان انتخاب، هدایا و تندیس رویداد فهمیده‌ها به برگزیدگان اهدا شد.

کمالی یادآور شد: دور دوم این رویداد نیز تیر ماه سال آینده برگزار می‌شود که ثبت نام از علاقمندان برای حضور در این رویداد شروع شده و تا 19 بهمن ماه ادامه دارد. در رویداد فهمیده‌ها در دور اول نسبت به تبلیغاتی کمتری که داشت با استقبال پرشوری همراه بود، دور دوم این رویداد بی‌شک با استقبال و حضور تعداد بالایی از دانش آموزان همراه خواهد بود.

محمد ابراهیمی، مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان ملایر نیز با اشاره به اینکه برنامه رویداد فهمیده‌ها در حوزه ایثار و شهادت با هدف شناسایی استعدادهای دانش آموزی در ملایر از ۳۱ شهریور ماه همزمان با هفته دفاع مقدس طراحی و برنامه ریزی شد گفت: این رویداد در راستای کشف و شناسایی استعدادهای دانش آموزی و فرهنگیان انجام شد و در واقع بیشترین  قشر  استقبال کننده دانش آموزان بودند که در این طرح ثبت نام کردند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزی و فرهنگیان در حوزه ایثار و شهادت برشمرد و تصریح کرد: این جشنواره یک جشنواره سراسری است که پیش زمینه آن در شهرستان برگزار و نام طرح در شهرستان به عنوان رویداد فهمیده ها نامگذاری شد که دانش آموزان در رشته های مختلف  فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت  کارهای خود به اجرا گذاشتند.

مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان ملایر اضافه کرد: این رویداد  برای اولین بار  در شهرستان ملایر برگزار شد و در واقع هدف ما از برگزاری این  رویداد  شناسایی استعدادهای دانش آموزی و فرهنگیان در حوزه ایثار و شهادت و شناخت بیشتر دانش آموزان نسبت به شهدا بود که با توجه به اطلاع رسانی این رویداد از طریق فضای مجازی  دانش آموزان زیادی در این رویداد ثبت نام کردند که طی دو ماه پیش اجراهای خود را برای ما در رشته مورد نظر فرستاده  شد.

وی با بیان اینکه این یک برنامه به سبک عصر جدید اما با موضع دفاع مقدس و حوزه شهدا بود، تصریح کرد: داوران ما حجت‌الاسلام محمودی از حوزه تعلیم و تربیت سپاه، خانم‌ها شیرین حبیبیان، خانم حمزه لویی و آقای بلوردی از هنرمندان زبده شهرستان ملایر بوده که بعد از ارزیابی برترین‌ها را مشخص و امروز معرفی شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: هدف از اجرا این بود که به واسطه این برنامه استعدادها شناخته شوند و به بچه‌ها امید و انگیزه داده شود که در مسیر شهدا استعداد خود را به کار بگیرند و رسالتی که برای داوران در نظر گرفتیم  که بیشتر روی نقاط  قوت تمرکز کنند و انگیزه شرکت کنندگان بالا برود .

وی با اشاره به اینکه این رویداد به مدت ۴ روز و از ۵ آذر ماه در رشته‌های مختلف فرهنگی شامل سرود، روایتگری، مدیحه سرایی وشعر خوانی، تئاتر، مرثیه سرایی و... برگزار شد، تصریح کرد: قرار است دور دوم نیز بزودی برگزار شود و با انگیزه‌ای که از دانش آموزان دیدیم تمایل دارند که این برنامه ادامه‌دار باشند و مهمتر از همه این که بسیاری از دانش آموزان که مطلع نبودند دوست دارند در دور دوم این برنامه حضور داشته باشند.

مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان ملایر با بیان اینکه هدف ما این است که بچه‌ها خوشحال شود که در کنار درس خواندن با اجراهای هنری و کشف استعداد خود  انگیزه‌ای مضاعف داشته و با قدرت و قوت بیشتری روی استعدادهایشان تمرکز کنند.

در پایان نیز از برگزیدان این رویداد که شامل ارغوان نعمتی زبان اشاره، گروه سرود عاشقان رهبر مدرسه دهخدا، نیایش حمزه لویی شعر خوانی، محمدطاهافرید فرد قرائت قرآن، گروه تئاتر خنده‌های گریه‌های‌دار مدرسه شاهد، گروه سرود دختران آفتاب مدرسه محدثه پایه نهم‌ها، تارا تکلو زبان اشاره و  محمد فاضل احمدی زبان اشاره بودند با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. همچنین از کلیه شرکت کنندگان نیز با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha