چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد + عکس
کد خبر: 4189674
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد + عکس

آیین بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شنبه دوم دی‌ماه با حضور جمعی از مقامات، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی؛ دانشجویان و علاقه‌مندان به جبهه مقاومت در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

آئین چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در  مسکوبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از مؤسسه فرهنگی قرآنی خادم الرضا(ع) استان، آیین چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، شامگاه شنبه، 2 دی‌ماه، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری ممتاز بین‌المللی‌، رضا صفدری، رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان‌وبلوچستان و پخش سرود مقدس ملی کشورمان در سالن اجتماعات مرکز اسلامی مسکو انجام شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بخت‌آور، رئیس مرکز اسلامی مسکو ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان در آیین بزرگداشت و تکریم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار کرد: لقب مالک اشتر دوران به حق برازنده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، وی بهترین نمونه و مصداق شخصیت مالک اشتر علمدار علی(ع) در این زمانه بود.
 
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نه تنها به نظام جمهوری اسلامی بلکه به جهان اسلام و کلمات حق اهل‌بیت(ع) در این دوران خدمت کرد، او هم در نظام مقدس ایران و هم در اتفاقات مهم دنیای امروز از جمله در قدرتمندسازی حرکت اسلام نقش مهمی داشت.
 
مدیر مرکز اسلامی مسکو گفت: این شهید بزرگوار، این علمدار بین‌المللی جهان اسلام، دهه‌های آخر عمر خود را در خدمت به جبهه‌های مقاومت و مستضعفین جهان اسلام علی‌الخصوص ریشه‌کن کردن فتنه داعش و توطئه آمریکا گذرانده و در همین راه هم به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
کاظم جلالی، سفير جمهوری اسلامی ايران در فدراسيون روسيه نیز با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک شخصیت و یک فرد نیست، بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی یک مکتب است، گفت: برای اینکه ابعاد مختلف یک مکتب را مورد بررسی قرار دهیم و در عین حال به مسائل امروز دنیای اسلام هم توجه داشته باشیم، باید این موضوع را باز کنیم که در عرصه جهانی که برای حل مشکلات موجود راه‌حل‌های مختلفی ارائه شده، کدام راه حل، راه حل متین‌تری بود که شهید سلیمانی در آن راه پای نهاد و آن‌ راه به مکتب تبدیل شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی موصلی، نماینده آیت‌الله سیستانی در روسیه نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون شخصیت برجسته سردار دل‌ها و همچنین جایگاه شهید و شهادت پرداخت.
 
در ادامه این مراسم، اجرای سرود به زبان آذری، پخش فیلم مستندی روایی از شرح زندگانی، فرماندهی و راهبری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه نبرد علیه تروریسم بین‌الملل به زبان روسی به سمع و نظر شرکت‌کنندگان رسید و در پایان حاضران با دورد، قرائت فاتحه و ذکر صلوات به روح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ادای احترام کردند.
 
یادآور می‌شود، صبح‌گاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار حاج قاسم سلیمانی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای ارتش تروریستی آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید، در این حمله ابومهدی المهندس، فرمانده حزب‌الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان ایرانی و عراقی به شهادت رسیدند، حمله فوق به دستور مستقیم رئیس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.
 
انتهای پیام
captcha