برخی مسئولان دچار قصور و کوتاهی در انجام فعالیت‌های قرآنی شده‌اند
کد خبر: 4190015
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
رئیس کل دادگستری کرمان:

برخی مسئولان دچار قصور و کوتاهی در انجام فعالیت‌های قرآنی شده‌اند

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه برخی مسئولان فرهنگی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دچار قصور و کوتاهی‌ شده‌اند، گفت با توجه به هجمه‌های فرهنگی غرب علیه تمدن اسلامی لازم است تا سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست با جمعی از مدیران و فعالان قرآنی مجمع قاریان استان کرمان گفت: در حاکمیت دینی از دولت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود بیش از پیش در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و معارف دینی قرآن تلاش کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به فعالیت موفق و درخشان بیش از چهار دهه مجمع قاریان استان کرمان، افزود: فعالیت‌ها و اقدامات مهم دینی و قرآنی با ارزشی در دهه‌های اخیر به وسیله این نهاد قرآنی انجام شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه طبق آیات و روایات باید فرهنگ قرآنی و دینی را در جامعه تقویت کنیم، تصریح کرد: مراکز قرآنی و فرهنگی مانند مجمع قاریان می‌توانند در صیانت و حفظ فرهنگ غنی اسلامی بسیار مؤثر باشند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل قرآنی و تشویق نوجوانان و جوانان به سمت معارف دینی، اظهار کرد: دشمنان همواره به دنبال جدا کردن جوانان و نوجوانان از فرهنگ غنی قرآنی هستتد تا بتوانند در ذهن آنها نفوذ و افکار باطل خود را القا کرده و اهداف پلید خود را پیش ببرند. لذا والدین باید فرزندان خود را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند و مراکز قرآنی نیز باید جذابیت بیشتری را برای آشنایی جوانان با فرهنگ دینی اسلامی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: بیشترین تأثیر تحریم‌های اقتصادی همواره بر فعالیت‌های فرهنگی بوده است و هرکجا سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با کمبود بودجه مواجه بوده‌اند از بودجه فرهنگی آن دستگاه کاسته شده است که این موضوع ضررهای غیرقابل جبران فرهنگی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان فرهنگی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دچار قصور و کوتاهی‌ شده‌اند، تأکید کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی غرب علیه تمدن اسلامی لازم است تا سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان از کوچک شدن ساختار فرهنگی در قوه قضاییه ابراز گلایه کرد و گفت: طی سال‌های اخیر معاونت فرهنگی قوه قضاییه با معاونت منابع انسانی ادغام و تبدیل به معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی شده است.

این مقام عالی قضایی همچنین از آمادگی همکاری دستگاه قضایی با مجموعه قاریان خبر داد و افزود: دستگاه قضایی استان کرمان می‌تواند با مجامع دینی و فرهنگی مانند مجمع قاریان فعالیت‌های مشترکی و مفیدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حمیدی در پایان با اشاره به علاقه ذاتی مردم به قرآن اظهار کرد: هیچ‌گاه نور قرآن خاموش شدنی نیست، زیرا فطرت انسان‌ها با دین است و باید فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه نهادینه شود.

آموزش قرآن‌آموزان و مربیان طی ۳ دهه

سیدحمیدرضا توحیدی، مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه مجمع از قدیمی‌ترین مجموعه‌های قرآنی است که محور فعالیت‌های آن بر محور آموزش قرار دارد، گفت: در طول بیش از ۳۰ سال از عمر مجموعه، ۱٣٠ هزار نفر از آموزش‌های مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم بهره‌مند و ۸۰۰ مربی قرآن در مجمع تربیت شده‌ است.

وی با بیان اینکه مجمع از قدیمی‌ترین مجموعه‌های قرآنی است که محور فعالیت‌های آن بر آموزش قرار دارد، افزود: آموزش‌های مجمع قاریان و حافظان قرآن در کرمان در تمام رشته‌های قرآنی و برای ۳ سال به بالا ارائه می‌شود و این مجموعه کاملاً خودگردان بوده و در حال حاضر ٢۶ مرکز مجمع در محلات مختلف شهر کرمان و چند شهرستان دیگر فعال است و در تابستان امسال استقبال بسیار خوبی از کلاس‌ها انجام شد و بیش از چهار هزار نفر در کلاس‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن استان با اشاره به آموزش حدود سه هزار نفر در پاییز امسال در مجمع، توجه به نسل جوان و استفاده از ظرفیت آنها در آموزش قرآن را از برنامه‌های اصلی مجمع دانست و اظهار کرد: از ابتدای کار مجموعه در استان تاکنون حدود ۸۰۰ مربی قرآن در مجمع تربیت شده‌اند.

توحیدی با بیان اینکه مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان از مجموعه‌های پیشتاز در کشور است که دستاوردهای متعددی داشته، گفت: در این مجموعه سعی کردیم علاوه بر آموزش قرآن محیطی شاد را برای قرآن‌آموزان‌ ایجاد کنیم به همین دلیل امکانات ورزشی و بازی و برگزاری اردوهای یک روزه نیز در مراکز فراهم شده است.


انتهای پیام
captcha