برنامه‌هایی که توسط مردم برگزار می‌شود موثرتر است
کد خبر: 4190134
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
معاون فرهنگی بنیادشهید کشور:

برنامه‌هایی که توسط مردم برگزار می‌شود موثرتر است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برنامه‌هایی که توسط مردم برگزار شود موثرتر است به طور مثال برنامه‌ای که توسط یک تشکل مردمی و ایثارگری اجرا می‌شود با جمعیت زیاد و بسیار پرشور است لذا باید از برنامه‌های آنها حمایت جدی کنیم.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی سید محمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی سید محمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز سه‌شنبه ۵ دی در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بهترین راه ابلاغ پیام شهدا، تولیدات هنری از جمله فیلم، شعر، موسیقی، کتاب، مستند و آثار نقاشی است که ایشان در همه دیدارها و کنگره‌ شهدا بر آن تاکید دارند و باید بگوییم حرکت ما در این حوزه بسیار جدی و رو به رشد بوده است.

وی با اشاره به تولیدات این معاونت در بخش هنری اظهار کرد: امسال پنج فیلم سینمایی را به جشنواره می‌رسانیم و پنج فیلم دیگر برای ادامه کار در حال انعقاد قرارداد است.

هاشمی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها در سطح کشور بلکه در حوزه بین الملل از اصلی‌ترین وظایف در معاونت فرهنگی بنیاد شهید است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به واسطه اعوجاجی که در برخی مدیران سطح کشور و بعد در بنیاد وجود داشت، این نهاد مرجعیت خود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دست داد و هنوز هم نمی‌توانیم بگوییم مرجعیت آن بازگشته اما همه تلاش ما بر بازگشت مرجعیت بنیاد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است تا به این رسالت خود برسیم.

وی گفت: رویدادهایی که در سطح کشور به صورت مردمی برگزار می‌شد مانند یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در واقع بنیاد باید متولی یا جزو متولیان اصلی آن باشد اما فاصله داشت و امروز گزارش می‌دهیم که بنیاد شهید نه تنها در آن ۲ کمیته‌ای که در کنگره‌ها برعهده آن گذاشته شده جزو فعالان کنگره است بلکه در حوزه‌های دیگر هم حضور فعال دارد و از یادواره‌ها حمایت جدی می‌کند.

هاشمی ادامه داد: امروز رویدادهای کلان که اولین بار برگزار می‌شود در بنیاد شهید تعریف شده و برگزاری رویدادهایی هم در دست اقدام است که تاکنون سابقه نداشته از جمله کنگره ملی شهدای غریب اسارت که برخی از خانواده‌های شهدا بعد از ۴۰ سال متوجه شدند شهیدشان در اسارت به شهادت رسیده و برخی کارهای دیگر از جمله روایت زن شهید که سال‌ها مغفول مانده بود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری برنامه‌های مختلف اعم از اعیاد و عزاداری‌ها در گلزار شهدا را از دیگر اقدامات این معاونت ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند امسال برنامه‌ها در گلزارها و حضور مردم در آن جدی بوده است لذا در این زمینه تلاش کردیم برنامه‌ها از سیما به صورت مستقیم پخش شود.

وی افزود: تولید آلبوم‌های موسیقی فاخر که قابل استفاده در یادواره‌های شهدا باشد، حمایت از گروه‌های سرود، تولید آثار نقاشی و برگزاری رویدادهای بزرگ در سطح ملی و بین المللی از دیگر فعالیت‌ها در زمینه تولیدات هنری است و در موضوع غزه هم در پی برگزاری یک جشنواره آرتونیست هستیم که به صورت بین المللی از همه هنرمندان که در این زمینه علیه نظام استکبار فعالیت دارند، استفاده کنیم.

هاشمی گفت: در یک سال گذشته سطح فعالیت‌های بنیاد ارتقا یافته است و به دنبال ایجاد تحول هستیم اما توانسته‌ایم با تغییراتی در حوزه صف، اعتماد به نفس را در نیروها ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: آنچه برای ما بعد از ارتقای فعالیت‌ها در ایجاد تحول مهم بوده، سپردن کار به حلقه‌های میانی است که نگاه دولت هم به مردمی سازی است زیرا بسیاری از اقداماتی که در معاونت فرهنگی صورت می‌گیرد با مشارکت تشکل‌های مردمی خودجوش قابل انجام است لذا باید سعی کنیم کار را به آنها بسپاریم و حمایت مالی هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم برنامه‌هایی که توسط مردم برگزار شود موثرتر است به طور مثال برنامه‌ای که توسط یک تشکل مردمی و ایثارگری اجرا می‌شود با جمعیت زیاد و بسیار پرشور است لذا باید از برنامه‌های آنها حمایت جدی کنیم.

هاشمی با بیان اینکه توجه به حوزه بین الملل از برنامه‌های تحولی بنیاد شهید است گفت: اولین بار در این معاونت دبیرخانه بین الملل را ایجاد کردیم که به جز پویش‌ها در حال ارتباط گرفتن با تشکل‌های مردمی فعال در کشورهای جبهه مقاومت هستیم تا اقدامات خوبی در حوزه ترویج فرهتگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به بیرجند علاوه بر این دیدار، حضور در مراسم بزرگداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، نشست با تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی شاهد و ایثارگر، نشست با اصحاب هنر و مستندسازان، حضور در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و بازدید از موزه شهید رئوفی فرد را در برنامه دارد.

 

انتهای پیام
captcha