رویکرد نو به نمایشگاه قرآن در گرو حمایت از ایده‌های برتر قرآنی است
کد خبر: 4191292
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

رویکرد نو به نمایشگاه قرآن در گرو حمایت از ایده‌های برتر قرآنی است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: نمایشگاه قرآن و عترت باید با رویکردی نو و تازه برگزار شود و لازمه آن نیز حمایت از صاحبان ایده‌های برتر قرآنی است.

منوچهر مهروی‌پور عضو شورای شهر اصفهانحجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص نظرات مطرح درباره مکان برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: شورای ششم در طول دوره فعالیت خود تلاش کرده تا نگاه ویژه‌ای به مسائل دینی و مذهبی داشته باشد؛ بنابراین از همان ابتدا مباحث ترویجی و توسعه‌ای مربوط به معارف دینی در دستور کار قرار گرفت و به مصوباتی منجر شد. یکی از این اقدامات، هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها بود که به رویدادهایی نظیر برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در ماه مبارک رمضان انجامید.

وی با تأکید بر اینکه همه دیدگاه‌ها در خصوص کم‌وکیف برگزاری نمایشگاه باید شنیده شود، افزود: از یک طرف، نمایشگاه‌هایی در سطوح گوناگون با رسته‌ها و دسته‌های تخصصی و ویژه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود که با استقبال خوب مردمی همراه است و از طرف دیگر، عده‌ای معتقدند که به‌دلیل بعد مسافت این مکان و با توجه به برگزاری نمایشگاه در ماه رمضان، استقبال مورد نظر از آن شکل نمی‌گیرد. بنابراین، مکان‌های گوناگونی در سطح شهر برای برگزاری نمایشگاه مطرح شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان ادامه داد: جمع‌بندی در خصوص محل برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان باید با هم‌افزایی نهادهای دست‌اندرکار شکل بگیرد تا بهترین و عالی‌ترین اتفاق رقم بخورد و شاهد حضور پرشور و استقبال بی‌نظیر مردم از نمایشگاه باشیم.

وی تصریح کرد: استقبال مردمی از نمایشگاه یک مطلب است و رویکرد نو، تازه و اتفاقات بدیع قرآنی در قالب‌های گوناگون نیز مطلبی دیگر که باید به آن بپردازیم. نمایشگاه قرآن و عترت باید تماماً مختص این موضوع و فرصتی برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجموعه‌های قرآنی باشد. قرآن آن‌قدر جذابیت و نورانیت دارد که قطعاً افراد مختلف را جذب می‌کند. این جذابیت‌ها را باید بازنشر داد و در کنار آن، ویژه‌برنامه‌های دینی و فرهنگی و کرسی‌های تلاوت نیز پیش‌بینی شود. مجموعه مدیریت شهری نیز قوی‌تر از قبل در این مسیر، همراهی و همکاری خواهد داشت.

مهروی‌پور در خصوص رویکرد نو و تازه به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت گفت: اصفهان مهد علم، هنر و فرهنگ است و چهره‌های ناب و تمام‌عیار فرهنگی در این دیار زیسته‌اند و حضور دارند؛ طبعاً با حمایت ویژه دستگاه‌های متولی می‌توان ایده‌ها را به اقدام تبدیل کرد و سپس شاهد استقبال مردم از این اقدامات در نمایشگاه بود؛ بنابراین برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه قرآن و عترت باید از ایده‌پردازان و صاحبان ایده‌های برتر قرآنی حمایت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برای برگزاری نمایشگاهی نو و بدیع، نیاز به داشتن رویکردی تخصصی وجود دارد یا نه، گفت: الزاماً این‌گونه نیست؛ شاید متخصصان در آن دخیل باشند، ولی تلاش آنها الزاماً معطوف به اهل علم نیست و می‌توانند فعالیت‌هایی برای جذب مخاطب عام نیز انجام دهند. علاوه بر این، نمایشگاه می‌تواند هم به موضوعی خاص اختصاص داشته و هم ترکیبی از چند موضوع گوناگون باشد.

محبوبه فرهنگ

انتهای پیام
captcha