زنده یاد کاظمی آشتیانی، قاسم سلیمانی مسیر علم است
کد خبر: 4191315
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
رئیس جهاددانشگاهی گلستان:

زنده یاد کاظمی آشتیانی، قاسم سلیمانی مسیر علم است

شهبازی بومی‌سازی‌ مدیریتی را یکی از راه‌های مهم برای خروج از بحران‌های فعلی کشور دانست و گفت: آشنا ساختن نسل دانشجو با منظومه فکری و سیره زندگی زنده یاد کاظمی آشتیانی امری ضروری است.

ابراهیم شهبازی، رئیس جهاددانشگاهی گلستانابراهیم شهبازی، رئیس جهاد‌دانشگاهی گلستان در گفت‌ وگو با ایکنا از گلستان ضمن گرامیداشت هجدهمین سالگرد زنده یاد کاظمی آشتیانی گفت: جهاددانشگاهی یک محیط مناسب برای رشد و شکوفایی افراد بوده و پژوهشکده رویان به عنوان اثر ماندگار زنده یاد آشتیانی زاده همین محیط است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی گلستان با بیان‌اینکه جهاددانشگاهی جز معدود سازمان‌هایی بوده که عاملیت محور است، اظهار کرد: عاملیت و ساختار لازم و ملزوم هم بوده و ساختار جهاددانشگاهی با انعطافی که دارد پژوهش محور بوده و به صورت کاربردی به مسائل نگاه می‌کند، لذا درگیر بروکسی اداری نشده است.

شهبازی ساختار جهاددانشگاهی را مسئله محور دانست و افزود: جهاددانشگاهی برای حل بحران و از بین بردن مشکل و مانع تلاش کرده و همین ویژگی ساختاری با عامیلت محور بودن سبب متولد شدن مجموعه‌ای همچون رویان شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک عنصر واسط بین دانشگاه و صنعت است، ادامه داد: ساختار جهاددانشگاهی به‌گونه‌ای است که یک فرد فعال با کوشش جهادی همچون زنده یاد کاظمی آشتیانی می‌تواند توانایی‌ها و خلاقیت خود را به عرصه ظهور رسانده و با نگاه درست در مکانی درست اثری ماندگار همچون پژوهشگاه رویان را به یادگار بگذارد.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان‌اینکه زنده یاد کاظمی‌آشتیانی مصداق واقعی یک نیروی جهادی بود، تصریح کرد: ایشان مصداق یک جوان متعهد، متخصص و متدین بوده که از همه زمان‌ها با پشتکار وصف نشدنی و ایمانی راسخ در جهت رضایت خدا و خدمت به مردم تلاش می‌کرد.

شهبازی بومی‌سازی‌ مدیریتی را یکی از راه‌های مهم برای خروج از بحران‌های فعلی کشور بیان کرد و افزود: همانطور که شهید قاسم سلیمانی در حوزه نظامی الگو بوده، زنده‌یاد کاظمی آشتیانی نیز قاسم سلیمانی مسیر خود بوده که باید به نسل جوان شناسانده شود.

وی آشناساختن نسل جوان و دانشجو با منظومه فکری و سیره زندگی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را امری ضروری دانست و گفت: این امر می‌تواند یک راهکار مهم و اساسی در انگیزه بخشی و جهت‌دهی به نسل جوان و کاهش خروج آنان‌ از کشور شده و بستر پیشرفت علمی کشور را فراهم آورد.

انتهای پیام
captcha