کاظمی‌آشتیانی؛ الگوی مطلوب ترکیب علم، ایمان و تلاش
کد خبر: 4191725
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
نماینده ولی فقیه در همدان:

کاظمی‌آشتیانی؛ الگوی مطلوب ترکیب علم، ایمان و تلاش

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه حرکت و فعالیت‌های زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی باید مصداق کامل «ما می‌توانیم» است، گفت: حرکت دانشمند برجسته کشورمان که رهبر معظم انقلاب از وی به‌عنوان شهید یاد کردند، حرکت درست و الگوی مطلوب ترکیب علم، ایمان و تلاش بود تا جایی که سلامت خود را در این مسیر از دست داد.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدانحجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، در گفت‌‍وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: حرکت دانشمند برجسته کشورمان زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی که رهبر معظم انقلاب از وی به‌عنوان شهید یاد کردند، حرکت درست و الگوی مطلوب ترکیب علم، ایمان و تلاش بود تا جایی که سلامت خود را در این مسیر از دست داد.

وی افزود: توسعه تحقیقات در زمینه باروری و ناباروری، تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و بهره‌گیری از آن که نویدبخش افقی جدید در درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج است، از مهمترین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی است.

شعبانی با بیان اینکه با وجود آنکه دشمنان از تمام ابزار خود برای مقابله با ایران قوی استفاده می‌کنند، اما زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در چنین شرایطی توانست پژوهشگاه رویان را تأسیس کند، یادآور شد: زنده‌یاد آشتیانی در تمامی میدان‌ها که لازم بود حضور داشت و از انقلاب فرهنگی و دفاع مقدس و پس از آن نیز در پی به حرکت درآوردن چرخ علمی نقش‌آفرینی می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را امروز به‌خوبی مشاهده می‌کنیم که نه تنها بیماران ایرانی از مراجعه به خارج از کشور بی‌نیاز هستند بلکه موجب شده تا بیماران کشورهای خارجی نیز برای درمان به ایران بیایند.

شعبانی گفت: در تمدن نوین اسلامی، نیازمند معرفی امثال شهید آشتیانی به نسل جوان و استمرار راه این دانشمندان و بزرگان توسط جوانان هستیم، یکی از مصادیق جهاد تبیین بیان دستاوردها و موفقیت‌هایی است که امثال زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی آن را رقم زده‌اند و دشمن با جنگ رسانه‌ای خود اجازه تبیین آن در سطح جامعه را نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha