برپایی 14 كارگاه تخصصی هنرهای اصیل در شیراز
کد خبر: 4191781
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

برپایی 14 كارگاه تخصصی هنرهای اصیل در شیراز

مدرسه هنر شهرداری شيراز كه اواخر پاييز رسما فعاليت خود را آغاز كرد، در اولين گام 14 كارگاه تخصصي هنری را با حضور اساتيد نام آشنای شيراز برگزار می‌كند.

کارگاه تخصصی هنر، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله مظفری، معاون فرهنگي، هنري و ورزشی سازمان فرهنگي شهرداري شيراز امروز، 13 دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: مدرسه هنر شيراز به دنبال احيا و گسترش هنرهايي است كه ريشه در تاريخ بلند شيراز داشته و بازتاب‌دهنده ويژگي‌هاي تاريخي، اجتماعي و فرهنگي و نمادي از هويت اين شهر هستند.

وی، هنرهاي اصيل و ريشه‌دار شيراز را در اولويت مدرسه هنر دانست و گفت: در اولين گام با بهره‌گيري از ظرفيت استادان نام آشناي شيراز در رشته‌هاي خوشنويسي، كاشي هفت رنگ، تعزيه، كاشي‌نگاري، هنرهاي نمايشي، قلم‌زني و نگارگري 14 كارگاه تخصصي هنري در نقاط مختلف شيراز برگزار مي‌شود.

مظفري اظهار کرد: كليه شهروندان مي‌توانند به صورت كاملا رايگان از اين كارگاه‌هاي تخصصي استفاده كنند و توزيع مكان‌هاي برگزاري نيز طوري برنامه‌ريزي شده است كه جغرافياي شهر شيراز را در برگيرد.

وي با بيان اينكه اين كارگا‌ه‌هاي تخصصي از 14 دي با هنر خوشنويسي آغاز مي‌شود، ادامه داد: در نخستين كارگاه فرهاد نصيري در فرهنگسراي هنر مباني و اصول هنر خوشنويسي را تدريس خواهد كرد و مجيد چيز فهم دانشمندیان به عنوان سخنران كارگاه تاريخچه خوشنويسي شيراز را مرور مي‌كند.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي، اجتماعي و  ورزشي شهرداري شيراز در تشريح جزئيات ساير كارگاه‌هاي تخصصي مدرسه هنر شيراز گفت: رحيم هودي، پيشكسوت تئاتر كشور و شيراز با موضوع نقش مدارس در زايش و رشد تئاتر شيراز 21 دي و 12 بهمن به ترتيب در فرهنگسراي بهمن بيگي و حكمت سخنراني مي‌كنند كه در همين كارگاه اصغر گروسي و حسين قهرماني، مباني بازيگري و هنرهاي نمايشي را تدريس مي‌كنند.

وی ادامه داد: عبدالصمد فهندژ سعدي 28 دي سخنران كارگاه هنرهاي نمايشي آئيني با موضوع جستاری در تاريخ تعزيه شيراز است و عباس چهل تنان اصول بازيگري در نمايش‌هاي آئيني را تدريس مي‌كند.

مظفري با يادآوري نقش مهم هنري كاشي نگاري در فرهنگ و هويت هنري شيراز بیان کرد: مسعود شيشه‌گر، استاد نام آشناي هنر كاشي هفت رنگ 21 دي و 12 بهمن از اسرار ماندگاري اين هنر سخن مي‌گويد و علي تعبدي مباني هنر كاشي نگاري در فرهنگسراي حكمت و هنر تدريس مي‌كند.

وي ادامه داد: خاتم شيراز نگين انگشتري هنرهاي سنتي ايران موضوع سخراني جلال مقامي، پيشكسوت هنر خاتم‌سازي در 26 بهمن و 13 اسفند است و غلام فلاح‌پور، تدريس مباني هنر خاتم سازي را برعهده دارند.

مظفري تأكيد كرد: علي اصغر تجويدي از نگارگري در بستر زمان سخن مي‌گويند و مهسا روستا اصول و مباني نگارگري مكتب شيراز را در 21 دي و 13 اسفند تدريس مي‌کند.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي و اجتماعي شهرداري شيراز ادامه داد: فرهنگسراي جوان ميزبان كارگاه اصول و مباني هنر قلم‌زني با تدريس احمد حميدي و نمايشگاه آثار علي صدري پيشكسوت هنر قلم‌زني است. مدرس مباني و اصول شعر گويشي شيرازي در فرهنگسراهاي كتاب و باران، 28 دي و 26 بهمن محسن رضوی است و غلامعلي خوشبخت نيز با موضوع شعر شيرازي از آغاز تا امروز سخنراني مي‌كند.

مظفري تأكيد كرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در اين كارگاه علاوه بر تارنماي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري شيراز به آدرس https://farhangi.shiraz.ir/RContent/4PXH8VJL مي‌توانند به فرهنگسراهاي سطح شهر مراجعه كنند.

انتهای پیام
captcha