کشتار بی‌گناهان در کرمان امضای مشترک داعش، آمریکا و رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4192496
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
قالیباف در نطق پیش از دستور:

کشتار بی‌گناهان در کرمان امضای مشترک داعش، آمریکا و رژیم صهیونیستی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایت تروریستی کرمان نشانه قساوت و بی‌رحمی دشمنان این کشور است، گفت: کشتار بی‌گناهان و افراد عادی امضای مشترکی پای عملیات‌های گروه‌های تکفیری در منطقه، رژیم صهیونیستی در غزه و ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورهای جهان است و نشان از آن دارد که این جنایت‌ها هر چند که روکش‌های متفاوتی داشته باشند ولی از یک فکر پلید و غیر انسانی نشئت می‌گیرند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از دستور خود در  جلسه علنی امروز، یکشنبه 17 دی، مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وقوع حادثه تروریستی انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان، ملت رشید ایران را داغدار و عمیقا متأثر کرد، گفت: این فاجعه، برآمده از قساوت قلب و بی‌رحمی دشمنان این کشور است و ثابت کرد که این جنایتکاران برای راضی نگه داشتن کارفرمایان خود، از به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و غیرنظامیان هیچ پرهیزی ندارند.
 
رئیس مجلس بیان کرد: کشتار بی‌گناهان و افراد عادی امضای مشترکی پای عملیات‌های گروه‌های تکفیری در منطقه، رژیم صهیونیستی در غزه و ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورهاست و نشان از آن دارد که این جنایت‌ها هر چند که روکش‌های متفاوتی داشته باشند ولی از یک فکر پلید و غیر انسانی نشئت می‌گیرند.
 
وی اظهار کرد: این نکته نیز درس‌آموز است که در فضای مجازی نیز همان افرادی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را سفیدشویی می‌کنند، پس از وقوع عملیات ترور در کرمان نیز دست به کار شدند و تلاش کردند تا اتحاد ملی علیه تروریسم کور را تضعیف کنند. البته ملت ایران یکپارچه با اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدا و اعلام انزجار از عاملان و آمران تروریسم، بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند.
 
قالیباف با تأکید بر لزوم اقدام دستگاه‌های مسئول در پیاده‌سازی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرکوب و مجازات عادلانه عاملان و آمران این فاجعه گفت: همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
 
وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
 
رئیس مجلس در ادامه با اشاره به روز هفدهم دی ماه، سالروز اجرای طرح ننگین کشف حجاب به دست رضاخان، آن را یادآور شکست طرح‌های استعماری برای تضعیف خانواده‌های ایرانی و از بین بردن فرصت رشد زنان و دختران با گسترش فساد در جامعه خواند و  اظهار کرد: خانواده ایرانی، بستر و منشأ رشد استعدادهای اعضای خانواده است و حیا، ستون نگهدارنده خانواده ایرانی در گذر قرن‌هاست.
 
وی در پایان اظها کرد: مجلس شورای اسلامی جهت قانونمند کردن فعالیت تمامی دستگاه‌ها در جهت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، تصویب لایحه حجاب و عفاف را در دستور کار قرار داد که این لایحه در مراحل پایانی اصلاحات در کمیسیون مربوطه قرار دارد و به زودی پس از تأیید نهایی شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود.
انتهای پیام
captcha