امروز صدای مظلومیت غزه و مقاومت هیمنه اسرائیل را درهم شکسته است + فیلم
کد خبر: 4192505
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
مدیر روابط عمومی حشد الشعبی در وبینار بین‌المللی ایکنا:

امروز صدای مظلومیت غزه و مقاومت هیمنه اسرائیل را درهم شکسته است + فیلم

مهند نجم عبد العقابی گفت: امروز صدای ما بلند است و صدای غزه و مظلومیت فلسطین از صدای رژیم صهیونیستی و آمریکا و هم‌پیمانان آنان بلندتر است. قهرمانی دلاوران غزه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده به گوش همه مردم جهان رسیده و تصویری که از هیمنه و قدرت رژیم صهیونیستی در اذهان جهانیان وجود داشته از بین رفته است.

به گزارش ایکنا، همزمان با گرامیداشت ایام سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید، ابومهدی المهندس و همرزمانشان و هفته مقاومت، وبینار بین‌المللی «جهانی شدن مقاومت؛ دستاورد مکتب سلیمانی» امروز دوشنبه، ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۱ صبح از طریق پخش زنده آپارات ایکنا برگزار شد.

«نقش شهید سلیمانی در احیای جبهه مقاومت و تبدیل آن به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی» و «تأثیر سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی بر ایجاد تغییر در نظم موجود جهانی و گذار به نظم نوین جهانی» دو محور اصلی این وبینار بودند.

سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) مهمان ویژه در این وبینار بود که با حضور در استدیو مبین ایکنا در پاسخ به سؤالات مجری به ایراد مطالبی پرداخت.

در ادامه سخنرانان خارجی؛ ابوسامر موسی، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، شیخ غازی حنینه، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان؛ مهند نجم عبدالعقابی، مدیر روابط عمومی حشدالشعبی در عراق و ابو وسام محفوظ منور، مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد کردند که ویدئوی آن با زیرنویس فارسی تقدیم مخاطبان برنامه می‌شود.

مشروح سخنرانی مهند نجم عبد العقابی، مدیر روابط عمومی حشد الشعبی عراق دومین سخنران حاضر در بخش مجازی این نشست از این قرار است:

از اینکه این فرصت را در اختیار من گذاشتید سپاسگزارم. اولاً به جهان اسلام و محور مقاومت در همه کشورها، چهارمین سالگرد شهادت فرمانده و مجاهد بزرگ شهید قاسم سلیمانی و فرمانده و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس را تبریک می‌گوییم. همچنین به جهان اسلام و مقاومت، تداوم حماسه‌آفرینی‌های قهرمانانه در اراضی اشغالی فلسطین عزیز را تبریک می‌گوییم. قهرمانان مقاومت در فلسطین که بهترین جلوه‌های دلاوری و فداکاری را در این سرزمین مقدس به نمایش گذاشته‌اند. این تصویر که مسلمانان را بسیار سرافراز کرد و هنوز این دلاوری‌ها و این قهرمانی‌ها تداوم دارد و ان شاء الله به پیروزی ختم خواهد شد.

همچنین جنایت ذلیلانه و تروریستی که در شهر کرمان رخ داد را محکوم می‌کنیم؛ شهری که زادگاه قهرمانان است. معتقدم این حادثه تروریستی مردم عزیز ایران را از ادامه راهی که در پیش گرفته است منصرف نخواهد کرد. همه نیروهایی که با تروریسم و استکبار جهانی همراه هستند و این حادثه را به وجود آوردند و کسانی که این جنایت  تروریستی را برنامه‌ریزی کردند ماهیت مردم ایران را به خوبی درک نکرده‌اند. این حوادث و انفجارات و تجاوز به سرزمین ایران تنها صبر، قدرت و همراهی با حکومت و ولایت فقیه را در مردم ایران بیشتر می‌کند. زیرا حجم سنگدلی و ترس و تروریسم دشمن را می‌دانند و جایگاه جمهوری اسلامی را می‌شناسند.

ما اکنون در روزهای مصادف با چهارمین سالگرد شهادت دو فرمانده هستیم. فرماندهان مبارزه با تروریسم. فرماندهانی که بر تروریسم جهانی پیروز شدند یعنی قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس.

سخن از این فرماندهان طولانی است و معتقدم من یا دیگری و هزاران نفر دیگر ممکن است هزاران سطر و صفحه بنویسند و هزاران ساعت سخنرانی کنند نمی‌توانند حتی گوشه‌ای از حیات این فرماندهان دلیر و آنچه که برای جهان اسلام و ملت‌های مستضعف و انسانیت را انجام دادند تبیین کنند. زیرا آنچه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام دادند از مرزهای جهان اسلام و ملت‌های مسلمان فراتر بود آنها خدمات زیادی مثلا به مسیحیان و ایزدی‌ها و دیگران بویژه در عراق انجام دادند. جنگ‌های اخیر با گروه‌های داعشی شاهدی بر این خدمات است بویژه در سرزمین عراق.

پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس چه خواهد شد؟ ممکن است از دیدگاه غربی و صهیونیستی ـ آمریکایی اینگونه به نظر برسد که وقتی فرماندهان از بین بروند ملت‌ها از هم می‌پاشند. اما همچنانکه گفتیم عدم شناخت آنها از ماهیت مردم و بویژه ملت‌های مسلمان باعث این تصور شده در حالی که این شهادت‌ها باعث گسترش بیشتر مقاومت در بین مردم کشورهای اسلامی می‌شود.

بعد از شهادت فرماندهان چه شد؟ من چون در عراق هستم بویژه از این کشور سخن می‌گویم. پس از شهادت ابومهدی و سردار سلیمانی عراق قوی‌تر و نسبت به مبارزه با تروریسم مصمم‌تر شد. نظرسنجی‌ها در داخل عراق نشان داد که نفرت مردم از آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر شده است. معتقدم این میزان بعد از شهادت این دو فرمانده نسبت به قبل از آن چند برابر شد. امروز معتقدم به جز برخی از مزدوران که با مردم عراق دشمن هستند بیشتر مردم عراق نه تنها از حکومت آمریکا و رژیم صهیونیستی بیزار است بلکه از همه کسانی که در کنار آنها هستند نیز نفرت دارد حتی اگر کشورهای عربی یا غربی باشند.

این نفرت در نتیجه ترور رهبران مقاومت است. نتیجه این امر آن است که میزان نفرت مردم عراق از ایالات متحده بیشتر شده است . نکته دوم این است که نیروهای مقاومت داخل عراق، به قوی ترین نیروی مردمی تبدیل شده است. ما قبل از شهادت این دو فرمانده دویست هزار رزمنده در حشد الشعبی داشتیم. امروز و در این لحظه از بیش از دو میلیون و پانصد هزار رزمنده صحبت می کنیم. افزایش تعداد و افزایش قدرت و امکانات شامل سلاح و آموزش امروز بیبشتر شده و حشد الشعبی امروز نیرویی است که دیگران نمی‌توانند به آن بی توجه باشند چه در داخل عراق و چه در منطقه و جهان. حشد الشعبی تبدیل به یک مدرسه شده و توان آن افزایش یافته است.

بزرگترین رژه در تاریخ عراق بعد از سال 2003 تحت مدیریت الحشد الشعبی برگزار شده است. پس از شهادت رهبران و در نتیجه این نیرو افزایش یافته و تعداد رزمندگان و دشمنان آمریکا و اسرائیل هم افزایش یافته است. با وجود همه چالش‌ها و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها که امکانات مادی و انسانی زیادی دارند و بر رسانه‌ها تسلط دارند اما جالب آنجاست که امروز صدای ما بلند است و صدای غزه و صدای فلسطین از صدای رژیم صهیونیستی و آمریکا و هم‌پیمانان آنان بلندتر است. این صدا که به همه جای جهان رسیده است، این قهرمانی دلاوران غزه و این جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده به گوش همه مردم جهان رسیده است. تصویری که از هیمنه و قدرت رژیم صهیونیستی در اذهان جهانیان وجود داشته از بین رفته است. اکنون تصویر رژیم صهیونیستی در جهان تصویر یک نیروی وحشی، قاتل و خونریز است. بنابر این حتی رسانه‌ها و افکار عمومی که در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی است پس از شهادت رهبران مقاومت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در دست گروه‌های مقاومت افتاده است. ما امتی هستیم که به خون و الگو بودن شهدا اعتقاد داریم.  پس هر چه منزلت و ارزش و اهمیت شهید بالاتر باشد، محبوبیت او در بین مردم بالاتر است. بویژه ملت‌های اسلامی.

امروز جامعه عراق به رهبران شهید مقاومت بیش از رهبران زنده توجه دارد، امروز ششم ژانویه هنوز مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت که از 20 روز پیش یعنی نیمه ماه گذشته شروع شده ادامه دارد. تا امروز بیش از 800 مراسم در بغداد و دیگر استان‌ها از شمال تا جنوب عراق برگزار شده است. همه روستاها، شهرها، دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، همه ادارات و مدارس این مناسبت را گرامی می‌دارند. نمادین بودن این مناسبت و بیشتر این مراسم‌ها  یعنی 98 درصد آنها برنامه‌هایی است که خود مردم ترتیب داده‌اند و مردم خودشان آن را مدیریت و تأمین مالی و خودشان هم برگزار می‌کنند. نه دخالتی از سوی حشدالشعبی وجود دارد و نه حکومت عراق و نه گروه‌های مقاومت. یعنی بیش از 800 برنامه برگزار شده و تا آخر ماه 25 روز وقت داریم و هنوز این برنامه‌ها تا آخر ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت. همه این مراسم مردمی است و این همبستگی اجتماعی که اکنون در عراق وجود دارد و پس از شهادت رهبران مقاومت بوجود آمده نیروی محور مقاومت در عراق و منطقه و همچنین میزان نفرت مردم را از نیروهای آمریکایی افزایش می‌دهد و ما در این لحظات شاهد مطالبات محلی، سیاسی و مردمی و حکومتی و گروه‌های سیاسی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و پایان یافتن پرونده حضور نیروهای آمریکایی در کشور هستیم.

مطالبه دیگر از سوی مقامات عالی عراق از جمله نخست‌وزیر، شیاع السودانی در برنامه یادبود فرماندهان شهید در روز گذشته این بود که به روشنی گفت نیروهای عراقی قادر هستند امنیت داخل کشور را تأمین کنند و در نتیجه دلیلی برای حضور این نیروها در عراق وجود ندارد. حکومت و مرجعیت دینی و مردم و نیروهای سیاسی علیه این نیروها هستند ان شاء الله در این سال جدید شاهد خروج این نیروها که برای عراق سودی به جز درد، رنج، کشتار و تخریب زیرساخت‌ها نداشتند باشیم و اصل فساد در عراق نتیجه چیزی بود که به حکومت مدنی معروف شد که در دوره پل برمر پس از 2003 تأسیس شد و اساس فساد و تروریسم در عراق از این دولت شروع شد. این دولت در تخریب زیرساخت‌های عراق شریک بود و بنابر این معتقدم حضور این نیروها در عراق که به جز خرابی و قتل و به هم ریختن اوضاع سودی نداشتند، توجیهی ندارد.

ان شاءالله شاهد پیروزی در غزه و در عراق با خروج نیروهای آمریکایی باشیم.

انتهای پیام
captcha