رسانه‌ها در عرصه انتخابات حضور فعال داشته باشند
کد خبر: 4192689
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

رسانه‌ها در عرصه انتخابات حضور فعال داشته باشند

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با بیان اينکه خبرنگاران قشری هستند که علاوه‌بر دیدن، روایت هم می‌کنند، گفت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در عرصه انتخابات بسیار مهم است و باید در این حوزه حضور فعال داشته باشید.

سرهنگ پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ مهدی پارسا، رئیس بسیج رسانه استان گیلان امروز، 17 دی‌ماه در آیین اختتامیه دوره آموزش خبرنگاری بسیج رسانه بندرانزلی که در محل سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران خود را از آموزش بی نیاز ندانسته و همواره در صدد آموختن، به ویژه اصول به روز این حرفه باشند و از هر فرصتی برای آموختن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید امیدآفرینی کرده و خدمات دولت و نظام را منعکس کنند، افزود: دولت و نظام در یک مظلومیت رسانه‌ای به سر می‌برند و برخی با سیاه‌نمایی، خدمات نظام را کوچک جلوه داده و طوری القا می‌کنند که گویی خدمتی صورت نمی‌گیرد.

پارسا گفت: باید تلاش کنیم تا مرجعیت رسانه‌ای داشته باشیم و مردم از این خدمات و موهبت‌ها علاوه بر بهره‌‌مندی، اطلاع پیدا کنند. دو هزار و 500 مسکن محرومین توسط سپاه استان گیلان احداث شد ولی آنگونه که باید و شاید رسانه‌ای نشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه در جنگ روایت‌ها به سر می‌بریم، گفت: در این جنگ هر کس روایت اول را داشته باشد برنده است و در دنیای امروز وقتی ذهنی تسخیر شد شک نکنید بخشی از خاک آن کشور تسخیر شده است؛ تلاش کنید روایت اول را آگاهانه در دست بگیرید چه بسا در بحث همین روایت اول‌ها از بسیاری از تخریب‌ها جلوگیری شود.

پارسا با بیان اينکه خبرنگاران قشری هستند که علاوه‌بر دیدن، روایت هم می‌کنند، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در عرصه انتخابات بسیار مهم است و باید در این حوزه حضور فعال داشته باشید.

سرهنگ حمید جانباز، فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی هم در این جلسه با بیان اینکه تربیت اهالی رسانه یک کار مبنایی و ریشه‌ای است، اظهار کرد: اگر با ظرفیت‌هایی که داریم اقدام اصولی و بر مبنای فکری و علمی داشته باشیم می‌توانیم بر بسیاری از سیاه‌نمایی‌ها غلبه کنیم.

جانباز با تأکید بر اینکه در جامعه امروز فعالیت رسانه ترکیبی از همه علوم است، گفت: خبرنگاران برای اینکه بتواند مثمر ثمر باشند باید به این علوم آگاهی داشته باشند. نقش اصحاب رسانه در روایت قله‌های موفقیت بی بدیل و تأثیرگذار است، اگر امروز در حوزه رسانه قوی عمل کنیم به بسیاری از اهداف انقلاب سریعتر نائل می‌شویم.

گفتنی است، در پایان این مراسم به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزش خبرنگاری، گواهی پایان دوره اعطا شد.

انتهای پیام
captcha