ثبت‌نام اعتکاف در چالدران از ۲۵ دی آغاز می‌شود
کد خبر: 4193123
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

ثبت‌نام اعتکاف در چالدران از ۲۵ دی آغاز می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران گفت: امسال با عنایت الهی سنت حسنه اعتکاف همزمان با ایام‌البیض ماه رجب که مصادف  با پنجم تا هفتم بهمن ماه است که در مسجد جامع با حضور آقایان و خانم‌ها اعتکاف اجرا و از تاریخ ۲۵ دی ثبت نام از معتکفان هم در اداره تبلیغات اسلامی  و مسجد جامع آغاز خواهد شد.

جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام اعتکافبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسین حق‌وردی زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران 19 دی ماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف مراسم معنوی و یک فرصت برای تصفیه روح و زدودن گرد و غبار از دل است و در عرصه معنویات، دشمن می‌خواهد که مردم ما  به خصوص جوانان از معنویات دور شوند.

وی افزود:  اما مجالس و اجتماعات دینی، عبادی، مساجد و نمازهای جماعت، اعتکاف و ...از حضور جوانان سرشار است  و باید فضا را برای حضور جوانان و نسل جدید در اعتکاف فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حق‌وردی زاده بیان کرد: بیشتر مردم ایران اسلامی به معنویت و مسائل دینی اهمیت می دهند و نباید رفتار چند فرد و یا افراد را که از معارف دور مانده و اقدام به رفتارهای دون‌شان انسانی می‌کنند به کل جامعه سرایت دهیم و حضور پرمعنای قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان دانشگاهی در مراسمی نظیر اعتکاف نشان می‌دهد حرکت معنوی ملت به پیش بوده و دین اسلام جایگاه ویژه‌ای بین مردم دارد.

وی ادامه داد: امسال با عنایت الهی سنت حسنه اعتکاف همزمان با ایام‌البیض ماه رجب که مصادف  با پنجم تا هفتم بهمن  ماه است که در مسجد جامع با حضور آقایان و خانم‌ها اعتکاف و از تاریخ ۲۵ دی ثبت‌نام از معتکفان هم در اداره تبلیغات اسلامی  و مسجد جامع آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه چالدران نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتکاف یک فرصت معنوی برای تعالی روحیه دینی انسان است و باید از این فرصت استفاده شود و نباید اعتکاف را مخصوص یک قشر خاص بدانیم و باید زمینه را برای حضور همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی افزود: برای تبلیغ این گردهمایی معنوی باید از ظرفیت دانش‌آموزان، رسانه‌های مجازی، تبلیغات شهری، دانشگاهیان، تریبون‌های نماز جمعه، پایگاه‌های مساجد  و ... استفاده کنیم و لازم است فوائد و اثرات معنوی آن به درستی برای مردم تبیین شود تا همه از آن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha