شهادت‌‌طلبی تنها پادزهر در مقابل مستکبران است
کد خبر: 4193234
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

شهادت‌‌طلبی تنها پادزهر در مقابل مستکبران است

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی با بیان اینکه شهادت‌طلبی تنها پادزهر در مقابل مستکبران است، گفت: روحیه ایمان و فداکاری و شهادت‌طلبی بود که برای مردم ایران و منطقه امنیت ایجاد کرد.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۰ دی‌ماه در جلسه شورای سیاست‌‌گذاری کنگره ملی دو هزار شهید استان که با حضور معاونان استاندار برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب ذکر است، وقتی خداوند می‌فرماید فرعون، موسی، قارون، هامان و سامری، این یک مسئله شناختی است یعنی انسان این‌گونه است.

وی با بیان اینکه فطرت انسان بهترین قوام برای سیر الی الله است، اما فرعون، قارون و سامری باطن در کمین است، گفت: باید خیلی حواسمان جمع باشد چون شرط اول بزرگداشت شهدا شناخت این قضیه است یعنی هر یک از عوامل گمراه‌کننده که در وجود شخص و جامعه رسوخ پیدا کند، سرنوشت را رقم می‌زند.

آیت‌الله عبادی با اشاره به جنایت اسرائیل در غزه و ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل آنان ادامه داد: این ظلم همواره دنیا را تهدید می‌کند و با همه ادعاهای دموکراسی خود تاکنون علاوه بر زنان و کودکان، بیش از ۱۱۱ خبرنگار را شهید کردند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شورای امنیت و جامعه جهانی پر ادعا در این جهت قانون ندارد و برای شکلک‌بازی است، تصریح کرد: شهادت‌طلبی تنها پادزهر در مقابل فرعونیان و مستکبران عالم است.

آیت‌الله عبادی با بیان ادعای اروپا درخصوص دموکراسی و حکومت مردم بر مردم گفت: سوابق و شناسنامه اروپایی‌ها نشان می‌دهد از ۵۰۰ سال قبل اروپای وحشی به جان مردم دنیا افتاده است. آمریکا همین اروپای وحشی است که روی قبر بومیان ساخته شد. هیچ وقت شهادت‌طلبی در مهندسی استکبار دیده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با یادآوری جنایات استکبار و کشف حجاب و تحمیل فساد و فحشا بر مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی به یکه‌تازی دشمنان در کشور اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه منافعشان در کشور ایران مشخص و تمام کشور در دستشان بود و حتی تعیین شاه و نمایندگان مجلس نیز توسط آن‌ها صورت می‌گرفت و کشور را غارت می‌کردند اما باز هم قانع نبودند.

‌آیت‌الله عبادی به تصویب کاپیتولاسیون اشاره و مطرح کرد: در شرایطی که اصلاً نیازی به تصویب قانون کاپیتولاسیون نبود آن را تصویب کردند و این خود به معنای تحقیر و عدم دخالت مردم بود.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی امام خمینی(ره) فریاد زدند و بیان کردند که کشور را فروختید، افزود: آن چیزی که جان، مال و کشور را حفظ و دشمن را متوقف کرد روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران بود و اگر شهادت‌طلب‌ها جلوی صدام و مستکبران حامی او را نمی‌گرفتند معلوم نبود چه بر سر مردم ایران و جهان می‌آمد.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه دیگران هم اگر به نقش شهادت‌طلبی نیروها آگاه شوند خاک ایران را بوسه می‌زدند، افزود: روحیه ایمان و فداکاری و شهادت‌طلبی بود که برای مردم ایران و منطقه امنیت ایجاد کرد.

وی با طرح اینکه اگر تفکر داعشی بر منطقه و جهان حاکم می‌شد چه فجایعی رخ می‌داد، تأکید کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم و به‌عنوان فرهنگ همگانی معرفی شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مهندسی دشمن قوی است، اما در محاسباتش معنای شهادت‌طلبی را نمی‌فهمد و اگر این فرهنگ به عنوان تفکر در مقابل انواع تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن جلو بیاید همه آنان را عقب می‌راند. باید در بزرگداشت شهدای استان این پیام را برسانید که همه قشر نوجوان و جوان را به سمت بهترین‌ها هدایت کند.

در پایان میثاق‌نامه شهدا به امضای نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مسئولان رسید.

همچنین هشت کارگروه کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی شامل کارگروه اقشار با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، کارگروه پشتیبانی با مسئولیت معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، کارگروه زیرساخت و خدمات جهادی با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، کارگروه ایثارگران با مسئولیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، کارگروه نیروهای مسلح با مسئولیت فرمانده ارشد ارتش، کارگروه رسانه با مسئولیت مدیرکل صدا و سیما، کارگروه مالی با مسئولیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کارگروه فرهنگی با مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شد.

انتهای پیام
captcha