«ولایت» مهمترین رکن در تعریف حکومت اسلامی است
کد خبر: 4193295
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

«ولایت» مهمترین رکن در تعریف حکومت اسلامی است

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه مقابله و مقاومت مردم غزه در برابر اشغالگران صهیونیستی نشئت گرفته از اندیشه‌های پیامبر(ص) است، گفت: حکومت اسلامی را بدون ولایت نمی‌توان تعریف کرد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، نماینده معزز ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین اختتامیه اولین همایش «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» که امروز، 20 دی در سالن جامعه‌المصطفی‌العالمیه گرگان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی و حرکت امام راحل(ره) زمینه‌ساز بازآفرینی تمدن اسلامی بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند«من دولت تعیین می‌کنم»، اظهار کرد: آینده‌نگری امام راحل(ره) برای حکومت اسلامی از سوی بسیاری از انقلابیون اگرچه دور از انتظار نبود اما قابل باور نبود، لذا ایشان با توکل به خدا توانستند قریب به 98 درصد رأی ملت را با خود هم‌نظر کرده و حکومت اسلامی را پایه گذاری کنند.

حجت‌الاسلام خاموشی با تأکید بر اینکه تمدن یعنی حاکمیت دین بر تمام زوایای زندگی بشر، ادامه داد: انقلاب امام پدید آورنده حرکتی در جهان معاصر شد که آیات قرآن، سنت پیامبر(ص) و فرامین معصومین(ع) در بستر اجتماعی جامعه به اجرا درآمد که این همان معنای تمدن اسلامی است.

وی با بیان‌اینکه پیامبر(ص) در ابتدای رسالت خود در مدینه، به اقامه نماز پرداخت، افزود: هدف ایشان از این امر نشان دادن وحدت عملی یا به عبارتی اعتقاد به خدا، معاد بوده تا مسجد مرکز ترویج نگاه موحدانه و مقابله با شرک باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مقابله و مقاومت مردم غزه در برابر اشغالگران صهیونیستی نشئت گرفته از اندیشه‌های پیامبر(ص) است، گفت: در جامعه بایدها و نبایدهای ارتباطی وجود دارد که مهمترین آن این است که حکومت اسلامی را بدون ولایت نمی‌توان تعریف کرد.

انتهای پیام
captcha