آمریکا خسارت‌ سنگینی با حمله به یمن خواهد پرداخت + صوت
کد خبر: 4193610
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
منصور حقیقت‌پور:

آمریکا خسارت‌ سنگینی با حمله به یمن خواهد پرداخت + صوت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تظاهرات مردم یمن در حمایت از مقاومت و محکومیت حملات آمریکا و انگلیس اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها خسارت‌های سنگینی را در دریای سرخ پس از این حمله خواهند داد.

منصور حقیقت‌پور، کارشناس مسائل سیاسی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم

منصور حقیقت‌پور، کارشناس مسائل سیاسی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره هدف اصلی حمله آمریکا و انگلیس به یمن در این مقطع زمانی، گفت: امروز مردم دنیا شاهد پیدا شدن قدرت جدیدی در منطقه به نام «ابرقدرت مقاومت» هستند. ابرقدرت مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، یمن و عراق و در جای جای کشورهای اسلامی درحال فعالیت و تلاش برای مقابله جدی با استکبار جهانی و اسرائیل است.

وی ادامه داد: یکی از شاخه‌های بسیار فعال این حرکت، جنبش جوانان حوثی در یمن است که توانستند مقاومت جدی را طی هشت سال گذشته در مقابل تجاوزگری‌های عربستان سعودی و متحدان آن انجام دهند و امروز نیز این بازوی توانمند محور مقاومت در منطقه به نفع ملت فلسطین و مقاومت حماس وارد صحنه شده و در دریای سرخ ممیزی می‌کند و کاروان‌های پشتیبانی دریایی به سمت اسرائیل را مورد حمله قرار می‌دهد.

موفق نبودن ائتلاف آمریکا برای حمله به یمن

حقیقت‌پور اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل و برخی از تابعین آنها مثل هلند، استرالیا و برخی از کشورهای منطقه چون بحرین تلاش می‌کنند به این حرکت بسیار کارساز در این مقطع، ضربه جدی وارد کنند اما باید گفت در این رابطه اقدامات انجام شده از سوی یمن به اندازه‌ای کارساز بود که باعث شد تا آمریکایی‌ها برای این کار ائتلاف جهانی تشکیل دهند که در آن موفق نشدند و آمریکا و انگلیس تنها اعضلی واقعی این ائتلاف بودند که وارد عملیات میدانی شدند.

کد

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه در مرحله بعد نیز آمریکایی‌ها مباشرتاً به حمله علیه یمن اقدام کردند، اضافه کرد: این اقدامات خلاف اصول بین‌الملل است و جواب نخواهد داد. آمریکا به اندازه کافی در منطقه حضور دارد که این گستره حضور آمریکایی‌ها، تعداد قابل توجهی اهداف را در سطح منطقه برای محور مقاومت تولید کرده تا بتوانند ضربه جدی و اساسی به آمریکایی‌ها وارد کنند.

اجتماع میلیونی مردم یمن برای دفاع از مردم بی‌دفاع فلسطین و انقلابیون یمن

حقیقت‌پور با اشاره به تظاهرات مردم یمن در حمایت از مقاومت و محکومیت حملات آمریکا و انگلیس اشاره کرد و گفت: اجتماع روز جمعه مردم یمن را دنیا دیدند. این اجتماع میلیونی برای دفاع از مردم، زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین و غزه و همچنین حمایت از انقلابیون یمن بود و این‌گونه حرکات ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم درباره واکنش یمن به تجاوز آمریکایی‌ها، ادامه داد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها خسارت‌های سنگینی را در دریای سرخ، خواهند داد به طوری که به مانند مجموعه اقدامات آنها در سایر مناطق چون افغانستان پشیمان خواهند شد.

افزایش تحرک یمنی‌ها برای دفاع از فلسطین

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که آیا این گونه حملات می‌تواند حمایت یمن از فلسطین را کاهش یا متوقف کند؟ گفت: خیر، بلکه معتقد هستم که اینگونه حملات، حمایت‌های یمن را از مقاومت فلسطین افزایش می‌دهد و تحرکات حوثی‌ها برای دفاع از ملت فلسطین و مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه شدت پیدا کرده و مؤثرتر می‌شود.

حقیقت‌پور در پایان درباره اینکه اینگونه اتفاقات تا چه حد منجر به گسترش جنگ در منطقه و احتمال ورود ایران به جنگ می‌شود، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند خودشان را در دنیا به مردم نشان دهند اما باید بدانند محور مقاومت و آزادی‌خواهان جهان راه خود را پیدا کرده‌اند، چنانکه شاهد هستیم عراقی‌ها، لبنانی‌ها، یمنی‌ها و سوری‌ها با آمریکایی‌ها تسویه حساب می‌کنند و آمریکایی‌ها منتظر باشند که جوانان و نوجوانان انقلابی از جای جای جهان برخیزند و مقابل آنها ایستادگی کنند؛ همه این اتفاقات از جمله نشانه‌های افول قدرت آمریکا و روند رو به زوال رژیم صهیونیستی و افزایش قدرت محور مقاومت و جایگاه ویژه آن در نظم آینده جهانی است.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری  

انتهای پیام
captcha