ثبت‌نام از معتکفین در ۴۰۰ مسجد استان گلستان
کد خبر: 4193747
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

ثبت‌نام از معتکفین در ۴۰۰ مسجد استان گلستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اعتکاف را یک سلوک جمعی توحیدی و فرصتی کم‌نظیر برای خودسازی دانست و گفت: امسال با همکاری مردم و تشکل‌های مذهبی، ۴۰۰ مسجد در سراسر استان آماده ثبت‌نام از معتکفین خواهد بود.

اعتکاف

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت و گو با ایکنا از گلستان، دین را عامل پیشرفت جامعه دانست و گفت: اعتکاف یک سلوک جمعی توحیدی و فرصتی کم‌نظیر برای خودسازی است، معتکفین در ماه رجب در بهترین مکان، بهترین ایام، بهترین اعمال را برای رسیدن به قرب الی الله و اصلاح امور خود انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: خانواده‌ای که حول محور امام جامعه، به سنت‌های الهی و مبارزه تمدنی، ایمان دارد و کسب معنویت و خودسازی را برای ساختن جامعه‌ای پویا و بالنده، یک اصل می‌داند همواره در برابر شیاطین عالم و همه عرصه‌ها پیروز است و اسیر جنگ روانی دشمن و دسیسه جریان نفاق نمی‌شود.

وی مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی برای خودسازی دانست و افزود: حضور گسترده پدران و مادران به همراه نوجوانان و جوانان خود در این مراسم معنوی، زینت بخش مساجد است و در واقع، گام نهادن در راستای تربیت نسلی، مؤمن، مجاهد و معتقد به مبانی اسلام ناب و ایجاد خانواده تمدن‌ساز می‌باشد.

حجت‌الاسلام دیلمی تصریح کرد: امسال با همکاری مردم و تشکل‌های مذهبی، ۴۰۰ مسجد در سراسر استان با برنامه‌های متنوع و با نشاط، میزبان معتکفین خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می‌توانند به مساجد و ادارات تبلیغات اسلامی محل و شهرستان خود مراجعه کنند، گفت: اگر کسانی به هر دلیل نمی‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند می‌توانند با کمک‌های مالی و پرداخت هزینه معتکفین در برگزاری این مراسم معنوی سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha