ایمان و معرفت به خدا با عمل صالح معنا پیدا می‌کند
کد خبر: 4193957
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
نماینده ولی‌فقیه گلستان گلستان:

ایمان و معرفت به خدا با عمل صالح معنا پیدا می‌کند

آیت‌الله نورمفیدی به آیه 23 سوره مبارکه شوری اشاره کرد و گفت: انسان باید کاری کند تا محبت و معرفت خدا در دلش جای گیرد و ایمان بدون عمل صالح معنا پیدا نمی‌کند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در مراسم هفتگی تفسیر قرآن که شب گذشته، 24 دی ماه در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه بعضی آیات قرآن نیاز به تفکر و تعقل دارد، گفت: خدای متعال در قرآن کریم بسیار ساده صحبت کرده به گونه‌ای که علاوه بر اینکه همه اقشار جامعه بتوانند معنای آن را درک کنند، بزرگترین دانشمندان عالم نیز از آن بهره‌ ببرند.

نماینده ولی‌فقیه گلستان با بیان‌اینکه همه مخلوق خدای سبحان بوده و هیچ چیز نمی‌تواند در عالم وجود لباس وجود به تن کند مگر با اراده و معیشت ذات الهی، اظهار کرد: این امر بیانگر توحید افعالی بوده و رزق و روزی تمام عالم متناسب با افراد و به اذن خدا در مسیرشان قرار می‌گیرد.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه در عالمِ وجود باطل معنا نداشته و تماما وجود همه چیز «خیر» است، تصریح کرد: دین را خدای متعال برای بشریت فرستاده، و در آیه 21 سوره شوری با به کارگیری از استفهام انکاری عاقبت کسانی را که در راه خدا خلاف انجام می‌دهند را عذابی دردناک دانسته است.

وی با اشاره به بخشی از آیه 22 سوره مبارکه شوری«تَرَى الظَّالِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا كَسَبُوا وَهُوَ وَاقِعٌ بِهِمْ»، «ستمکاران را [در قیامت] می‌بینی که از اعمالی که انجام داده‌اند، بسیار بیمناکند وهمان را که مرتکب شدهاند، بر آنان فرود می‌آید»، افزود: در برخی تفاسیر کلمه «وَاقِعٌ بِهِمْ»، تجسم به اعمال معنا شده که تنها خود انسان منشأ عمل بوده و در روز قیامتی عملی را که در این دنیا گم کرده بود، پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه گلستان در ادامه گفت: در آیه منظور از ایمان، رابطه افراد با خدای متعال بوده و انسان باید کاری کند تا محبت و معرفت خدا در دلش جای گیرد، لذا باید در نظر داشته باشد که ایمان بدون عمل صالح معنا پیدا نمی‌کند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به  تفسیر «فِي رَوْضَاتِ الْجَنَّاتِ» گفت: روضه به معنای زمین سرسبز و خرم بوده و جنات به معنای محیطی با درختان فراوان، و این بهشت به بندگانی که اهل ایمان و عمل صالح‌اند در نزد خدای متعال وعده داده شده است.

انتهای پیام
captcha