خادمان رضوی باید مروج عملی فرهنگ، اخلاق و آموزه‌های امام رضا(ع) باشند
کد خبر: 4194090
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
حجت‌الاسلام مروی:

خادمان رضوی باید مروج عملی فرهنگ، اخلاق و آموزه‌های امام رضا(ع) باشند

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه مرتبه اعلای خادمی حضرت رضا(ع) آن است که مردم را پیرو آن حضرت سازیم، گفت: خادمان رضوی باید مروج عملی فرهنگ، اخلاق و آموزه‌های امام رضا(ع) باشند.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، امروز 25 دی‌ماه در اجتماع بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی استان مازندران که در سالن هلال احمر شهر ساری برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام علی النقی الهادی(ع)، محبت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از نعمات بزرگ الهی دانست و اظهار کرد: بالاتر از محبت به اهل بیت(ع) آن است که ضمن این محبت انسان خود را در مسیر خدمت به ترویج مکتب آن حضرات قرار دهد، توفیق خادمی حضرات معصومین(ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست، زیرا امام در قالب زمان و مکان قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرتبه اعلای خادمی حضرت رضا(ع) آن است که مردم را پیرو آن حضرت سازیم، تصریح کرد: در روایات اسلامی به زیارت با معرفت ائمه اطهار(ع) توصیه شده و تعابیری همچون «عارفاً و عالماً بحقه» برای زیارت امامان معصوم آمده است، هنگامی که زیارت با معرفت و «عارفاً بحقّه» به زائران توصیه شده، به طریق اولی خدامان حضرت رضا(ع) سزاوار و نیازمند «عارفاً بحقّه» بودن هستند؛ لذا خادم امام رضا(ع) نخست باید امام رضا شناس باشد و آموزه‌های نورانی آن حضرت را در زندگی خود پیاده کند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سخن و آموزه‌های حضرت رضا(ع) باید در زندگی خادم رضوی تجلی داشته باشد، گفت: شیعه حضرات معصومین(ع) کسی است که ابتدا با آموزه‌ها و سخنان ائمه اطهار(ع) آشنا باشد و سپس به میزان توان آن‍ها را در زندگی خود اجرایی کند.

مروی کسب رضایت حضرت رضا(ع) را در گروی پیروی و معرفت نسبت به آن حضرت دانست و بیان کرد: يكى از ابعاد درخشان زندگانى نورانی ائمه معصومین(ع) از جمله امام علی بن موسی الرضا(ع)، خدمات اجتماعى و اقدامات آن حضرات در جهت خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان و دستگیری از فقرا و محرومان جامعه است.

وی نسبت به رعایت احترام، عزت و کرامت والای انسانی احسان پذیران در خدمات اجتماعی این نهاد مقدس تأکید و اظهار کرد: توفیق خدمت به نیازمندان و رفع حاجات مردم نعمتی از سوی خداوند است و از مهم‌ترین عوامل تقرب انسان به درگاهی الهی محسوب شده و مورد تأکید اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی خدمات اجتماعی خادمیاران رضوی را در ادامه مسیر عمل به سیره ائمه اطهار(ع) دانست، بیان کرد: در تأمین و توزیع اقلام غذایی میان نیازمندان، باید بهترین و با کیفیت‌ترین اقلام انتخاب شود و این امر از امور مهم در حفظ کرامت نیازمندان است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات اجتماعی خادمیاران رضوی باید در تراز آستان قدس و دستگاه علی بن موسی الرضا(ع) باشد، به اهمیت توانمندسازی و اشتغال‌زایی نیازمندان اشاره و افزود: عنوان آستان قدس رضوی اعتباری دارد که خادمیاران رضوی می‌توانند به واسطه آن از ظرفیت‌های مردمی و دولتی برای انجام «خدمات احسن» و رفع فقر و محرومیت استفاده کنند.

مروی با تأکید بر اینکه باید بستر کمک به محرومان و فرهنگ نیکوکاری را در جامعه گسترش داد، اظهار کرد: راه را برای کار خیر باید باز کرد و اجازه داد جوانان مختلف، نگاه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت توفیق مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه را داشته باشند، امام رضا(ع) متعلق به تمامی انسان‌هاست و همه باید بتوانند در زیر پرچم حضرت رضا(ع) حضور یابند.

وی گفت: امام رضا(ع) تنها امام قشری خاص نیست، امام همه انسان‌هاست و مخاطب قرآن و ائمه اطهار(ع) تمام بشریت هستند، از این رو باید خط‌کشی‌ها را در جذب اشخاص کنار گذاشت و توجه داشت که حضور در زیر پرچم ائمه اطهار(ع) خود باعث تحول و هدایت انسان‌هاست.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود، تبیین انقلاب و دعوت حضور مردم در صحنه را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: تبیین و ترویج مردم به حضور در عرصه‌های مختلف همچون انتخابات از وظایف ملی، انقلابی و دینی آحاد مردم از جمله خادمیاران رضوی است، البته تشکل خادمیاری در این مسیر به هیچ عنوان نباید از فرد یا جریان خاصی حمایت کند و باید مراقب بود که دستگاه منتسب به حضرت رضا(ع) جناحی و حزبی نشود.

مروی گفت: جریان خادمیاری باید انقلابی باشد و انقلابی بماند، اما انقلابی بودن با جناحی و حزبی بودن متفاوت است، ما خاستگاه انقلاب اسلامی را دستگاه و حرم امام رضا(ع) می‌دانیم لذا دفاع و تبیین انقلاب و دعوت مردم به حرکت‌های انقلابی و حضور در صحنه‌ها وظیفه ما است.

انتهای پیام
captcha