کتاب ابزاری مناسب برای تغییر دادن فرهنگ است
کد خبر: 4194521
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

کتاب ابزاری مناسب برای تغییر دادن فرهنگ است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بخش داشلی برون با با اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را امری مهم دانست و گفت: کتاب از عناصر فرهنگی و ابزاری مناسب برای تغییر دادن فرهنگ است و عناصر جدید فرهنگی را به افراد جامعه منتقل می‌کند و ضمن حفاظت از فرهنگ متعالی، آن را بدون تغییر و تحریفی در اختیار آیندگان قرار می‌دهد.

دیدار رئیس تبلیغات بخش داشلی برون با رئیس کتابخانه عمومی داشلی برون

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا فرامرزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بخش داشلی برون در دیدار و نشست با علیرضا مجاهدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس که امروز، ۲۷ دی ماه در اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس برگزار شد، در رابطه با اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسانی بوده که از دیر زمان اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی نزد اهل علم و ادب شناخته‌شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بخش داشلی برون ادامه داد: پارادایم کتاب‌خوانی حتی در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش، تمدن و فرهنگ، نه‌تنها اهمیت خود را از دست نداده، بلکه جنبه‌های گسترده‌تر، تازه‌تر و جلوه‌های پایدارتر یافته است.

وی با بیان‌اینکه کسانی که در وادی پیشرفت‌های گوناگون، گام‌های بلند برداشته‌اند، هرگز با کتاب‌خوانی بیگانه نبوده‌اند، مطالعه را عنصری اصلی و ضروری دانست و افزود: کتاب از عناصر فرهنگی و ابزاری مناسب برای تغییر دادن فرهنگ است و عناصر جدید فرهنگی را به افراد جامعه منتقل می‌کند و ضمن حفاظت از فرهنگ متعالی، آن را بدون تغییر و تحریفی در اختیار آیندگان قرار می‌دهد.

 علیرضا مجاهدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس در ادامه این نشست گفت: در زمان‌های نه چندان دور شاهد رونق کتابخانه‌ها در مساجد بودیم که متأسفانه در سال‌های اخیر مورد کم‌توجهی قرار گرفته است که تقویت این موضوع می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه مفید باشد.

وی به اهمیت دقت در محتوای کتاب‌های معرفی شده تأکید کرده و گفت: متأسفانه معرفی کتاب‌های مفید برای رده‌های مختلف سنی و اقشار جامعه به خوبی انجام نمی‌گیرد و خانواده‌ها اطلاعات کاملی در مورد کتاب ندارند بنابراین انتظار می‌رود اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این حوزه تمام توان و تلاش خود را به کار بگیرد.

وی افزود: وقف در فرهنگ دینی ما بسیار مهم بوده و یکی از بهترین وقف‌ها، وقف کتاب است که می‌توان با ترویج فرهنگ وقف در حوزه کتاب در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام داد.

انتهای پیام
captcha