اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر خوزستان برگزار شد
کد خبر: 4195037
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر خوزستان برگزار شد

اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر خوزستان امروز، اول بهمن‌‌ماه در دفتر مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد.

دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، امروز، اول بهمن‌ماه در اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان که در دفتر این ستاد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و مقارن بودن آن با ایام ماه رجب گفت: کمیته مساجد و بقاع متبرکه یکی از کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است که مسئولیت آن بر عهده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، امور مساجد تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برخی از مجموعه‌های عضو این کمیته است.

سمیری درباره وظایف و مأموریت‌های کمیته مساجد و بقاع متبرکه گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع نماز، مهدویت، انتظار و انقلاب اسلامی، ارائه گزارش از مساجد و بقاع پیشرو در پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای میدانی سرودهای تولیدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برگزاری مسابقات ورزشی و جشن تکلیف دختران در مساجد همزمان با دهه فجر بخشی از برنامه‌های پیشنهادی به این کمیته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان ادامه داد: شرکت منسجم بانوان نمازگزار در قالب گروه‌های مشخص در راهپیمایی، برپایی غرفه محصولات فرهنگی به‌مناسبت دهه فجر (ارائه نمود فعالیت‌های خود) و میز خدمت، برگزاری جلسات شبی با قرآن و کرسی تلاوت، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت کتب دینی و تاریخ انقلاب اسلامی، تشکیل جلسات تفسیر قرآن، اجرای نمایش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پاسخ به سؤالات و رفع شبهات، آشناسازی نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اجرای برنامه‌های نشاط‌آور، تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری کلاس‌ها و جلسات آموزشی با محتوای اصول انقلابی برای کودکان نیز مورد توجه دستگا‌ه‌ها در دهه فجر باشد. خواهش ما از دستگاه‌ها این است که برنامه‌های خود و بازخورد آن‌ها را به کمیته مساجد گزارش دهند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام سیدحمزه حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به شرایط غزه و مقاومت بی‌نظیر آنها و همچنین مقاومت مردم یمن و حزب‌الله لبنان، گفت: مسئولیت ما در این شرایط سنگین است. دهه فجر انقلاب اسلامی، بهترین فضا برای جهاد تبیین و امیدآفرینی است.

حسینی بیان کرد: تلاش ما باید این باشد که دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و برنامه‌های دهه فجر باید زمینه‌ساز مشارکت باشکوه در انتخابات باشد در بقاع شاخص فضای مناسبی برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر وجود دارد. در این دهه روحانیون متخصص از سطح کشور دعوت می‌شوند و در کنار آن، بازارچه شمیم خدمت در بقاع راه‌اندازی می‌شود که در آن بانوان کارآفرین محصولات خود را عرضه می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: نشست‌های قرآنی و نشست‌های پرسش و پاسخ، برپایی خیمه‌های معرفت با رویکرد پاسخ به شبهات سبک زندگی با تأکید بر فرزندآوری از دیگر برنامه‌های بقاع در این دهه است.

فاطمه مراداسکندری، کارشناس امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست با اشاره به برگزاری «مهرواره با نور» بیان کرد: در این مهرواره ظرفیت بانوان تأثیرگذار در سطح محلات استان شناسایی شد و بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: یکی از راه‌حل‌ها برای جذب عموم مردم به مسجد، برگزاری برنامه‌های مسجد در سطح محله است. برنامه‌هایی چون اکران فیلم، برپایی نمایشگاه و... با محوریت مسجد ‌در فضای محلات مؤثر است.

مراداسکندری با تأکید بر عدم موازی‌کاری در برنامه‌های دهه فجر گفت: خوزستان با توجه به پیشینه درخشان و پیشتازی در عرصه انقلاب اسلامی باید در این دهه خوش بدرخشد.

همچنین در این نشست، نمایندگانی از ستاد اقامه نماز، سپاه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، پیشنهادهای خود را برای بزرگداشت دهه فجر در مساجد ارائه کردند. تأکید بر انسجام برنامه‌ها و پرهیز از موازی‌کاری، توجه به‌ قشر خاکستری و انجام کارهای قوی در فضای مجازی و عدم اکتفا به برنامه‌های مساجد از نکات ارائه شده در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha