نخستین اعتکاف مادر و فرزندی در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4195054
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

نخستین اعتکاف مادر و فرزندی در گلستان برگزار می‌شود

سرپرست گروه مواسات مادرانه گلستان با بیان‌اینکه اگرچه نقش مادری، خودش تماماً بندگی و عبودیت خدا به‌شمار می‌رود، گفت: نخستین اعتکاف مادر و فرزندی در گلستان برگزار خواهد شد.

ملیحه سائری، سرپرست مسئول گروه مواسات مادران چند فرزندیملیحه سائری، سرپرست گروه مواسات مادران چند فرزندی گلستان در گفت‌ و گو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک ماه مبارک رجب از نخستین اعتکاف مادر و فرزندی مواساتی خبر داد و گفت: شرط حضور در این اعتکاف حضور فرزند به همراه مادران است.

سرپرست گروه مواسات مادرانه گلستان با بیان‌اینکه اگر چه نقش مادری، خودش تماماً بندگی و عبودیت خدا به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: دختران در هر بازه سنی می‌توانند به همراه مادر خود حضور یابند اما محدودیت سنی برای پسران 6 سال تمام است.

سائری با اشاره به تفکیک بچه‌ها در رده سنی‌های زیر 7 سال، بالای 7 سال، کودک و نوجوان، ادامه داد: کارگروه‌هایی همچون نقاشی مهدوی، مسابقات مذهبی و اسلامی، فضاسازی کودک، میان وعده خوراکی سالم، قرائت صحیح نماز و روخوانی قرآن برای دختران مکلف و برنامه مفرح با حضور عمو روحانی تدارک دیده شده است.
وی «تجربه حس بندگی، همراه با عاشقانه‌های مادری» را شعار این مهمانی معنوی خواند و افزود: برای سرگرمی بچه‌ها برنامه‌های متنوعی در محیطی جدا از مادر متناسب با رده سنی‌های متفاوت در نظر گرفته شده تا مادران بخشی از روز را به اعمال عبادی و سیر و سلوک فردی خویش بپردازند.

سرپرست گروه مواسات مادرانه گلستان، تصریح کرد: کارگروه‌هایی با موضوع انتخابات، جهادتبیین، مسائل سیاسی و اعتقادی، دعوت از مادران چندفرزندی موفق برای حوزه جمعیت و فرزندآوری، مشاوره خانواده و... دیگر برنامه‌هایی است که در راستای منویات مقام رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی شده است.

سائری با اشاره به حضور کودکان در این مراسم و متقارن شدن با فصل سرما، گفت: بدلیل سیستم ایمنی ضعیف کودکان از پذیرش مادران و فرزندان با علائم بیماری به شدت معذور بوده و در صورت تشخیص از ورود فرد ممانعت به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha